Gödselplatta!

Ilona

Trådstartare
Vad finns det för bestämmelser gällande gödselplatta i västra götaland, någon som vet?

Jag har fem hästar i stallet och ingen platta. Dock står ingen av hästarna på box,utan samtliga går på lösdrift. Måste man ha gödselplatta ändå?

Har fått erbjudande om att ta hem ytterligare en häst och det är jag riktigt sugen på att göra, man någonstans i bakhuvudet är det något som säger mig att man får ha max 5 hästar utan att behöva anlägga en gödselplatta...

Finns det någon snäll själ här som kan reda ut detta åt mig? :confused:

Sv: Gödselplatta!

Jordbruksverket har alla lagar och regler på sin hemsida. Dock gäller tät förvaring från första hästen, alltid, i hela landet.

Saxat från Jordbruksverket.se:
---
Lagringsutrymmena ska vara utformade så att det inte sker någon avrinning eller något läckage av gödsel eller förorenat vatten till omgivningen. Den tekniska utformningen av lagringsutrymmen som uppfyller det här kravet kan variera.
---

Det finns många bra trådar om detta här på Buke om du vill söka.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 002
Senast: SwedEmB
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 768
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 621
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar