Gödselcontainer vid stallet

A

Annab79

Vi ska skaffa oss en gödselcontainer.
Men den bästa platsen är på gaveln vid stallet.
Där det finns fönster som går att öppna till stallet, men som aldrig öppnas.
Är det dumt ställe att ställa containern på?
Kommer det att komma in föroreningar i stallet tror ni?
Blir kanske inte godkänt länsstyrelsen?
Annars måste vi planera om lite på gården, men som sagt det kanske måste göras?
Vad tror ni?

Sv: Gödselcontainer vid stallet

Vi ska skaffa oss en gödselcontainer.
Men den bästa platsen är på gaveln vid stallet.
Där det finns fönster som går att öppna till stallet, men som aldrig öppnas.
Är det dumt ställe att ställa containern på?
Kommer det att komma in föroreningar i stallet tror ni?
Blir kanske inte godkänt länsstyrelsen?
Annars måste vi planera om lite på gården, men som sagt det kanske måste göras?
Vad tror ni?
Var har ni tilluftsdonen till de boxar som finns längs den gaveln då?

Det ska ju vara smidigt att tömma från stallet till containern och sedan också lätt för lastbilen at komma åt när det är dags för tömning av containern. Jag har min container ståendes vid kortsidan på stallet. Tilluftsdonen sitter dock inte på den sidan. Funkar alldeles utmärkt :)

Sv: Gödselcontainer vid stallet

En gödselstack brukar ju vara längs med stallbyggnaden så "förorening" bör inte vara något problem. Tänk i stället på hur gödseln ska komma till containern. Det ska vara praktiskt att fylla och tömma. Alltså både gödseln till containern och lastbilen som ska hämta.

Att ha den nersänkt eller vid en sluttning underlättar. Beroende på hur det ser ut hos er. Det blir gärna väldigt halt och farligt med branta tömningsramper. Under tak är också bra. Underlättar på vintern och vid regn.

Håll isär foderleveranser och gödseltransporter inom gården. Om möjligt ska dessa inte korsa varandras väg.

:)

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈