Gödsel i lösdrift!

Q

Qwyxz

Ni som har en mindre lösdrift och mockar...Mockar ni enbart i vindskyddet? Var gör ni av all gödsel?

Sv: Gödsel i lösdrift!

Jag mockar lösdriften varje dag, hagen emellanåt när jag tycker att det börjar bli dags.
Gödslet slängs på gödselplattan, som i vilket stall som helst.

Vi gödslar lösdriften och hårdgjorda ytor (paddex) kring foderbord. Gödseln självklart på gjuten gödselplatta, vi är rädda om fisken i sjön!

vi mockar två gånger varje dag. det är två skottkärror om dagen så det är iprincip helt rent där!:)

Jag mockar hagen (stallar ju om nätterna) men det läggs på hög och hamnar sedemera i rabatterna både hemma och hos goda vänner. Där gör ren gödsel stor nytta :)

Jag strör för det mesta bara ny halm, sedan kör vi ut alltihop med traktor till våren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 134
Senast: Cambrie
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 167
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Har funderat på en sak när jag går bland hästarna och mockar. 9 av 10 ggr kommer min häst fram och bajsar precis brevid...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama