Godnatt min skatt..

sammi

Trådstartare
Dagen kan inte ha börjat något hemskare än på detta vis.

Vänta på mig där, där på andra sidan tills vi möts igen :cry: Vila i frid, älskade Thindra..









Livet är fan orättvist.
 
Sv: Godnatt min skatt..

var ute och gick den vanliga långpromenaden med hundarna i skogen. alltt var frid och fröjd tills thindra började få panik, trodde hon hade fått något i halsen så jag försökte hjälpa henne men hon bara högg runt omkring sig så det gick inte.. efter ett tag tog luften slut och min älskling dog...

hon hade kvävt sig själv med hjälp av fruset hästbajs :(


ursäkta om det är osammanhängande och obegripligt.
 
Sv: Godnatt min skatt..

Nej men fyy va hemskt :eek:

Jag förstår du är alldeles chockad och hemskt hur fort olyckan kan vara framme....

Massa kramar från mig
 
Sv: Godnatt min skatt..

Usch vad tråkigt. Detta hände min kompis hund för många år sedan. Hon snodde en leverkorv och var så glups så hon satte i halsen och kvävdes. De försökte också få ut biten som kvävde henne, men det var inte lätt. De fick ut stora bitar men sen var det en liten liten bit som kommit fel, och det räckte.

Men måste vara en otrolig chock att "bara" kunna stå och se på.
 
Sv: Godnatt min skatt..

Stackars dig! Skicka massor av tröstkramar! Vet själv hur det känns.
Jag förlorade min älskade lille hane på 10 månader efter nyår.
Det är fruktasvärt! Jag blev helt hysterisk! Saknar min lille kille så mycket!
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
denna länk har hjälpt mig i mitt sorgearbete.
Kram

sitter just nu och gråter efter ha tittat på filmen..
min lilla pusstuss went to the rainbow bridge förra fredagen..
jag kan fortfarande inte förstå..
min lilla stjärna.. borta..
jag saknar hennes pussar på morgonen....

*saknar*
 
Sv: Godnatt min skatt..

svarar alla..

vet egentligen inte vad jag ska svara.. allt är tomt. tack för alla fina ord.

känslan av att inte kunna hjälpa sin älskade hund när hon kvävs är hemsk, hennes panik, hennes blick, hennes rop på hjälp.. det var hemskt att se.. :(
att ha den bilden på näthinnan hela tiden är grym. att hela tiden tänka OM. om jag inte gått där, om jag hade valt en annan väg, om jag hade gjort så, om jag hade gjort si.. om om om om. hela tiden..

regnbågsbron är vacker, jag vet att hon har det bra nu. hon är värd det.


fan, det är inte rättvist. kom tillbaka!

{0A37A4A5-75AD-4FA9-A39B-6081B8D9158B}.jpg

Lottvik´s Mighty Love :love: :love: :love:
f: 2003-03-05
d: 2007-02-03
 
Senast ändrad:
Sv: Godnatt min skatt..

svarar alla..

vet egentligen inte vad jag ska svara.. allt är tomt. tack för alla fina ord.

känslan av att inte kunna hjälpa sin älskade hund när hon kvävs är hemsk, hennes panik, hennes blick, hennes rop på hjälp.. det var hemskt att se.. :(
att ha den bilden på näthinnan hela tiden är grym. att hela tiden tänka OM. om jag inte gått där, om jag hade valt en annan väg, om jag hade gjort så, om jag hade gjort si.. om om om om. hela tiden..

regnbågsbron är vacker, jag vet att hon har det bra nu. hon är värd det.


fan, det är inte rättvist. kom tillbaka!

{0A37A4A5-75AD-4FA9-A39B-6081B8D9158B}.jpg

Lottvik´s Mighty Love :love: :love: :love:
f: 2003-03-05
d: 2007-02-03


Jag vet hur det känns. :( Anklagade mig själv också väldigt mycket i början. Om jag inte hade släppt honom, om jag inte hade gått den promenaden..... Men olyckan kan vara framme överallt. Du gav din hund ett gott liv med skogspromenader och den fick springa lös. Du lät den leva ett riktigt hundliv.
Tänker på dig! Hon var jättefin din lilla tjej!
Kram
 
Sv: Godnatt min skatt..

Guud vad hemskt:eek: Jag var med om liknande en gång. Gav min hund en falukorvbit som hon glatt tog och svalde HEL.Sen såg jag att hon inte kunde andas jag fick panik och ropade på mamma. Hon började spy upp vitt skum och till slut kom en bit av korven upp. Och antingen lyckade hon svälja den andra biten. Så tack gode gud gick allt bra. Men jag blev såå rädd. Sedan dess har jag aldrig gett henne falukorv även om det bara är en liten bit. Så jag förstå precis hur du kände dig fast det måste ju vart värre för dig:cry:

Skicka tröstkramar :bump:
 
Sv: Godnatt min skatt..

Stackars, stackars hund och stackars dig:( Det som hände er är väl något man absolut inte tror kan hända? Jag har aldrig hört talas om nåt liknande och mina hundar äter hästskit varenda dag... nu kommer jag att passa på dem väldigt noga i fortsättningen. Skickar massor av tröstkramar till dig...
 
Sv: Godnatt min skatt..

blir lite av ett samlat svar igen.

ja, jag vet absolut att olyckan kan vara framme överallt, men tankarna finns endå. är så svårt att låta bli att tänka OM.. försöker men det slinker emellan.
Visst är hon fin, och så speciell.. gud vad jag saknar henne.

och nej, det är som någon skrev helt ofattbart.. detta händer inte. det är sånt man läser om att det har hänt andra men det händer inte mig. inte min hund.. det är overkligt.



Tack för alla kramar, det värmer. och håll ett extra öga på era hundar hädanefter så ni slipper uppleva känslan av att se eran älskling kvävas framför ögonen på er.
 
Sv: Godnatt min skatt..

Tack, har läst om din valp också.. så orättvist. skickar massa tröstkramar tillbaka!
 
Sv: Godnatt min skatt..

Usch vad hemst det som hände din hund. Beklagar sorgen
 
Sv: Godnatt min skatt..

tack! det värmer..



mardröm, sanndröm? vad vet jag, känns som det inte har hänt.. att hon ska komma o puffa på mig vilken sekund som helst :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 209
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 341
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp