Godkänna quarterhingst?

Sv: Godkänna quarterhingst?

Varsegod, det var så lite så. Man lär sig nå´t nytt varje dag.:banana:

Sv: Godkänna quarterhingst?

Vill man använda sin hingst i avel ska man inte testa för GBED, eftersom vår eminenta djurskyddsförening uttrycker det som att det man inte vet lider man inte av. Du får använda din hingst i avel om den ej är testad....men är den testad och har ett GBED anlag då är du förbjuden att avla???+ Och om du misstänker att hästen kan ha ett GBED anlag då är du också förbjuden???? Vilket underbart och konsekvent djurskydd:confused:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka