Godkända vagnar?

F

foraenirotippex

Mitt mål och min dröm är att kunna tävla i dressyr och precission med Enhörningen (en enhörning måste ju få domarna på fall menar jag? :love: )

Tittade på en roslagsvagn (begagnad) idag i en annnons och där stod det att den var godkänd för tävling i lätt klass.

Varför "bara" i lätt klass?
och
Hur vet man om en vagnen är godkänd för tävling?

Sv: Godkända vagnar?

såg den med, den är bara godkänd i lätt klass för i msv är minsta bredden 125 cm vagnsbredd och vikten är fri.

Reglerna hittar du i TR V för körning som du hittar på ridsportsförbundets hemsida. Det gäller lite olika regler om du kör med ponny eller häst och vilken klass du skall köra.

Reglerna hittar du i TR V för körning som du hittar på ridsportsförbundets hemsida. Det gäller lite olika regler om du kör med ponny eller häst och vilken klass du skall köra.

Ok, tack för tipset!

Kan det vara så att man måste ha olika vagnar genom sin tävlingskarriär alltså?

Absolut. Även olika inom delmomenten. Inget som lockar nya kuskar direkt :crazy:

Någonstans borde jag ha anat det redan innan när jag hört maken prata om alla jäkla vagnar som ska släpas med överallt (han har varit groom till landslagskusk). :o

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 932
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 401
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar