Godkända stigbyglar?

S

sydney

Hittade inget specificerat i TR så jag tänkte kolla med er här.

Vilka typer av stigbyglar är godkända för tävling på lokal nivå (dressyr) nuförtiden?

Är det ok att använda stigbyglar av Sprengertyp (alltså ledade )?

Är det ok att använda SCS 3 plattor i stigbyglarna och tillhörande skor/stövlar?

Om inte, är det ok att använda bara skon/stöveln utan plattan?

Hittar som sagt ingen info om detta, kanske ni kan hjälpa mig:laugh:

Sv: Godkända stigbyglar?

Är det verkligen bara jag som använder SCS3 ? Det är ju superbra:laugh:

Men är det godkänt för tävling? Någon här borde väl veta? Annars får jag maila ridsportförbundet.

Nejdå, jag också, och även om jag bara har stöveln så ger de helt underbart grepp i stigbygeln :D Har dock ingen aning om man får tävla med dem, står det inget om det i TR borde det inte vara något problem tycker jag!

Eftersom det inte står i TR mer än "stigbyglar" så bör det ju vara tillåtet. Samma sak med stövlarna, jag ska inte svära på det men, jag tävlar dressyr med Shires ledade stigbyglar och med MH´s Richmond Rider stövlar med SCS3-system och tillhörande vita (dressyr-)stigbygelplattor och ingen har sagt något, men jag tror inte att nån ser det heller.

Min tränare (som är överdomare) vet dock att jag rider med just detta alltid, träning som tävling, och hon borde ha sagt nåt tycker jag om det inte vore tillåtet.

Perfekt, då antar jag att det är ok. Får väl dubbelkolla en extra gång innan start...

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr Hej dressyrfolket Undrade om ni kunde hjälpa mig med en liten fråga. Det är så att jag kollat i TR men inte hittat svaret på min fråga...
Svar
6
· Visningar
6 758
Senast: mumin
·
Dressyr Jag går och funderar på att starta i en dressyrtävling på klubbnivå och har suttit och läst TR angående utrustningen men känner mig lite...
Svar
4
· Visningar
1 939
Senast: Magiana
·
J
Fälttävlan detta är minsann o dar inte lite klurigt.. är så himla säker på att detta bett varit ok att ha i dressyren innan (jag har använt det...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: jagvillvaraifred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka