godkända bett på tävling

S

__Stilett__

vad får man tävla i för bett i hoppning för häst? (ej ponny)

Får man ha pessoabett utan delta som exempel?

Sv: godkända bett på tävling

Du får nog ha det mesta skulle jag tippa på.

Ja det får du. Man får ha det mesta på häst, "så länge det inte skadar hästen". Och vad som skadar hästen är ju en definitions fråga :smirk:

på storhäst är betslingen fri. du får alltså ha vad som helst så länge det inte direkt skadar hästen (typ taggtråd eller sånt då)

Man får ha vad man vill tackochlov.
Måtte det aldrig ändras!

Till skillnad mot dressyren, där ska det användas det bett DE anser bra, inte det hästen trivs med!
Så ska jag tävla dressyr, då åker pålles favoritbett rakt syntet av, och in med två eller tredelat han inte alls gillar lika mkt.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka