Godkänd islandshingst

G

gill

Hej!
Jag är helt ny på islandshästfronten och jag söker en godkänd hingst för betäckning av mitt sto. Var finner jag en lista över hingst och dess stationer 2005? :confused:

Sv: Godkänd islandshingst

Ja här har jag kollat men det är ju bara ett fåtal hingstar som man kan titta på. Det samma gäller ju hingstkatalogen, där står inte ens var hingsten står uppstallad och det är ju en av de viktigaste sakerna!

När hingststamboken produceras erbjuds alla som har löst hingstlicens att mot en summa pengar sätt in bild, infotext och kontaktuppgifter på sin hingst. Jag tycker det är rätt många som satt in bild och info om sina hingstar. Om du är intresserad av någon av de hingstar där det ej står övrig info får du väl lekt lite detektiv själv! Sök på internet på hingstens namn, fråga på internetforum om hingsten eller maila SIF om ägarens adress eller telefomnummer!
På SIFs hemsida finns det även en lista över vilka hingstar som löst licens i år!

/Malin

Är du med i SIF kommer dessutom snart ett avelsnummer där det brukar vara massor med annonser och information om vart hingstarna betäcker kommande säsong.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård