Godkänd flygbur? (för kabinen)

Sv: Godkänd flygbur? (för kabinen)

Kl:

Är det inte bara enklare att köpa en lagom stor flygbur och ha hunden bland bagaget? Tycker det låter lite grymt att ha hundar i burar som de inte kan stå eller sitta i. När jag flög till USA var mina bland bagaget och de fixade det utmärkt.

Alla flygbolag jag checkat med godkanner inte en bur som hunden inte kan sitta eller sta i. Inte ens under kortare flygningar.

snip> Mina hundar är trygga och ligger och sover i väskan, vill de sitta upp öppnar jag taket på väskan. Finns ingen anledning för hunden att stå upp. Skulle jag däremot åka en långflyning som tex USA skulle jag nig välja lastutrymmet.

Vilka flygbolag godkanner det?

Vilken hund finns det som är 20 cm när dem står upp ? Maxhöjden är 20 cm på väskan om hunden flyger i kabinen

Vilken hund finns det som är 20 cm när dem står upp ? Maxhöjden är 20 cm på väskan om hunden flyger i kabinen

Aterigen ... vilket flygbolag galler det?

I SAS galler for att ha med en hund i kabinen ett maximum 40 x 25 x 23 cm pa bur ...

25 cm lar val vara hojden ... och en Yorkshire terrier kan sakert sta dar och en hel del andra valpar ocksa. Men som jag sa ... RING och prata med det lokala kontoret till de flygbolag du funderar pa att anvanda, alla flygbolag har olika regler och i bland kan samma flygbolag ha lite olika beroende pa vilket land man utgar fran.

nej höjden är 23.. jag har kollat upp de. då buren måste få plats under sätet vid start och landning.

Är väl dessutom upp till 8 kg dom får väga? Min vägde i påskas just under 4 kg, inte vägt han sen dess blir 9 månader, mätte han däremot, ca 34 är han i manken!

23 cm så skulle han ju få lov att ligga ner, men viktgränsen är han inte ens i närheten av ens med väska, nu funkar han iofs dåligt att ha i väska, lärde sig öppna den vi hade väldigt fort, iofs så är han ju en utbrytarkung och öppnar buren som vi sen bytte till.

Den dagen han ska resa så lutar det nog mot att låta han åka som bagage om inte annat för han har mer problem att vara instängd i bur/väska och veta att vi är nära, inte orolig men är duktig på att visa sitt missnöje, än att bli lämnad ensam.

Nej, men har man en schäfer får den kanske åka annat än i kabinen.
Är hunden lagom stor i vikt och höjd/längd kan den åka i kabinen som handbagage. Svårare än så är det inte.

Mina åker som handbagage iom att de är små nog.

Nej, men har man en schäfer får den kanske åka annat än i kabinen.
Är hunden lagom stor i vikt och höjd/längd kan den åka i kabinen som handbagage. Svårare än så är det inte.

Mina åker som handbagage iom att de är små nog.

Exact! Och min aker i cargo och min valp lar fa gora detsamma.

Får jag fråga er som flyger mycket - hur ofta har de vägt väskan/hunden? Min lille terrierkille är 6 månader och väger redan närmare 7 kilo (ca 26 cm i mankhöjd). Lite rädd att han kommer att bli för tung för att resa i kabin. Har bara rest en gång med honom och då kikade de bara på honom, tittade inte ens på väskan.

Jag har flugit inrikes med djur i 10 år ungefär, SAS ffa. Har aldrig fått buren varesig vägd eller mätt.

Jag har bara flugit inrikes med sas och de har aldrig vägt eller mätt.
Har alltid fått ha hunden i knät.under flygningen, han har blivit gullad med och matad av personalen varje gång.

Nej du kommer kunna ta med hunden i den där väskan.
Jag har varit med när SAS nekade en passagerare att ta med sin hund i kabinen på en flight till USA. Detta pga att väskan inte var av rätt typ, dvs att om hunden hade kissat hade det gått rakt igenom.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Ska sälja min pickup och funderar på att köpa en begagnad xc60 från -19 eller -20. Lite beroende på vad jag får för min. Har en xc60...
Svar
4
· Visningar
640
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka