Godkänd flygbur? (för kabinen)

Smurfoff

Trådstartare
Ska flyga med min hund om en månad och har ringt flygbolaget som godkänner en bur som är 55x40x20 .. Alltså måste buren vara max 20 cm hög! Min hund är 30 i ryggen så hon måste alltså ligga ner för att få plats.

Ska man ha en tygbur? Någon som vet någon i dessa måtten till hyfsat pris? Ska gå att öppna i taket.

Någon som vet om man kan få lugnande av en svensk veterinär innan flygning ?

Sv: Godkänd flygbur? (för kabinen)

Köp en väska, finns många olika varianter och priser. Mina hundar kan inte heller stå i sina flygväskor men det tycker jag nästan bara är bra, då ligger de lugnt.
Inte behöver du ge lugnande innan en flygtur! Har inte haft en enda hund som reagerat på att de flyger.

Jag flög med SAS med min ena hund för ett tag sedan, hade en väska som liknade Sherpa Bag (men var nåt billigare märke), tror inte måtten stämde exakt men jag har aldrig hört om någon som fått sin väska mätt... huvudsaken är att den får plats under flygstolen och en mjuk väska kan man alltid trycka till lite så att den får plats om den skulle vara lite för stor.

Vi har en mjuk väska, dragkedja upptill. Han måste ligga ner när den är stängd men det är ju bara under start o landning, under flygningen sitter han i knät.

Strunta i måtten och köp en väska som hunden kan ligga raklång i. Jag flög med SAS och Lufthansa flera gånger om året med min hund (Dvärgschnauzer 8 kg, 35 cm mankhöjd utn några som helst problem). nuvarande hunden har jag flygit med två gånger också, inte heller några problem (också den över 30 cm i mankhöjd)

Hunden ligger i väskan och under flygningen så kan man öppna upp så att hunden även kan sitta (eller stå).
Såvida man inte har kinkig flygpersonal (enligt reglerna ska väskan vara stängd).
Varför ska du ge lugnande för? En flygning för hunden i kabinen är inte värre än att åka bil. Finns ingen anledning att ge lugnande.

Jag har en väska som ser ut som denna, kostade 279 kr i zooaffären. Det var den största väska som de hade, de andra var aningens för små för min stora herre:
v%C3%A4ska_katt_1423.jpg

Är mer att hon får panik när man stänger in henne i en liten bur.. Några tips hur man tränar?

Jag ska flyga till Turkiet.. och ska även mellanlanda. Och turkar är väldigt kinkiga med hundar och mått skulle jag tro. men bara man kan få den under sätet så ska de inte va några problem

Vi har en godisälskande hund så vi slänger in godis i väskan :)

Jag mellanlandar ofta men det är inga problem. Speciellt eftersom man inte behöver checka in på nytt osv.
Väskan som jag har får plats vid fötterna och lite under sätet framför, trots att den är ganska mycket högre och längre än vad flygbolagen brukar ange.
Vikten är de mycket mer kinkiga med än måtten.
Börja träna med att vänja henne vid buren så tidigt som möjligt. Använd klicker och en massa gott godis hon älskar och jobba i små steg. Börjar hon visa obehag så backa bakåt några steg i träningen.

ok ska köpa väskan så fort hon gått igenom blodprovet. hon blir testad på måndag. och vi ska åka den 28 feb så jag hoppas blodprovet är klart innan dess.

Var inne på grizzly zoo och hitta en perfekt väska, 50 cm lång, 35 bred och 22 cm hög!! Tills vi mätte i butiken.. Då är den 30 cm hög!! Ingen av väskorna stämmer med måtten... Duktigt besviken.. Vettefan om man vågar chansa att köpa en väska som är 30 cm hög.. Den är samma som på bilden som du Malibu_stacy visade.. Kan man trycka ihop den 10 cm??

Jag tror inte du ska ge lugnande vid flygning. Risken finns att hunden börjar må dåligt.

När jag flugit med Uno (SAS kbh-arlanda-luleå) har min väska verkligen precis gått in under sätet framfør, den är 21,8cm høg.
Vissa är väldigt kinkiga på att väskan måste rymmas under sätet så hade inte køpt en väska høgre æn reglerna.

Något tips var man kan köpa en väska som håller måttet?? Inga väskor i djuraffären är samma mått som dem står :( och även den som var en storlek mindre, som skulle va 20 cm hög var 27 cm... Jag ska flyga med ett turkiskt bolag och antar att dem är ganska hårda.. Men har letar ÖVERALLT efter en väska. Då min hund är ganska lång i kroppen så måste väskan va minst 45 lång.

Vill inte skicka henne med cargo.. Hunden måste väga 5 kg minst för de och hon väger 4 kg. Och sen säger han i telefonen, ingen hund har dött...ÄN... Känns inte så lockande

När jag skulle flyga med hund köpte jag en tygväska på Ica Maxi. Liknar den som finns på bild i tråden.

Ok får köra förbi där och kolla om dem har. Men tråkigt att tillverkarna skriver ut fel mått. Annars hade jag hittat den perfekta buren. Men verkar omöjligt att hitta dem måtten jag vill ha.

Jag tror inte det är omöjligt. Är ju jättevanligt att flyga med hund och de flesta bolag har samma maxmått.

vågar ju inte riktigt lita att köpa på nätet från någon djuraffärssida.. Då tillverkarna skriver fel mått.. Så letar även begagnat..

Har jag gjort.. varit i 2 stycken och ingen håller måtten.. SKa dem beställa hem så blir det bara större på höjden.. INGEN som har höjd 20 då är buren pytteliten.. typ passande en liten chihuahua.. Behöver ju en bur minst 45 lång

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Ska sälja min pickup och funderar på att köpa en begagnad xc60 från -19 eller -20. Lite beroende på vad jag får för min. Har en xc60...
Svar
4
· Visningar
640
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat