Hazel

Trådstartare
Vad ger ni era hundar för godis när ni tränar? vet att många kör med annan belöning istället men nu är det godis jag är ute efter! :d ;)

Amrisen är lite speciell och tycker inte om några leksaker. Kela är kul men knappast en belöning.. Kampa vad är det? leka med dig? det går ju inte :smirk:

I och med att hon är lite för tjock så har jag kört så lite godis som det bara går och så små bitar jag hittat (eller delat det smått) Men idag upptäckte jag att gurka går bra.. GURKA :rofl: blir lite kladdigt kanske.. men det går väl att fixa.. om hon får gurkbitar borde man ju inte behöva känna sig som en bov varje gång hon får en gobit iaf
 
Sv: Godis

Det var orginellt med gurka:rofl:

Min vovve tycker inte om hundgodis och dessutom är dom stora. Men kattgodis funkar utmärkt:D

Korv använder jag då jag ställer ut han;)
 
Sv: Godis

Jag använder levergodis vid all träning än så länge. Lägger in en leksak då och då,,,
 
Sv: Godis

Torkad lever är vovvens favvogodis! Men jag tycker det är så otroligt äckligt att skära och pilla med den där leverklumpen så för det mesta får han nöja sej med torkad blodpudding eller korv ;)
 
Sv: Godis

senast körde jag med nån ny påse doggy kommit med , funkar väl annars e d olika..korv ibland , oftast nån hundmat el levergodis.
Antingen det, ofta kör jag bara med beröm och rejäla klappar. brukar funka bra. Jag är väldigt svart/vit när jag tränar. Säger jag ett kommando höjer jag rösten ordentligt och samma när jag nejar (men då ryter jag mer ordentligt) och är det bra är det riktigt glad falsettröst. ENSTAKA gånger kan jag kampa med westien , försöker jag med taxen blir han sur och går därifrån. hahaha.:rofl:
 
Sv: Godis

Jag gör mitt bästa för att inte vara förutsägbar:angel:
Så jag varierar godiset mkt.
Har flera olika godissorter, vanligt levergodis, softies, och olika smaker i små svarta påsar (om ngn vet vad jag menar).
Kattmat funkar också utmärkt och när ngn glömt lite hundmat hos oss av annan sort än hennes kör jag med den med.

När det är ngt speciellt eller bara för att liva upp stämningen lite får hon små bitar av ost eller korv.
 
Sv: Godis

Gurka?! Bläh, tycker min vovve och gurkbiten åker ut igen genom mungipan :)

Jag har tidigare använd Canadian..nånting-nånting(lever iaf). Såldes från början(1994) som foder, men säljs i de flesta djuraffärer som lösviktsgodis. Dock tycker jag bitarna är för stora och får ont i fingrarna av att bryta dem, så jag har börjat testa Konsums/Coops godis i små, svarta påsar med smaker som Ishavsfisk/ngt annat, Honung/ngt annat mm. Jättekonstiga smaker, men funkar tydligen på kräsen vovve :)
Har även testat en påse mjuk-godis(rökt kött/korv lr liknande) från samma ställe som vovven var helt galen i. Gick fot hela vägen hem från butiken :) Dessvärre blir han ju lös om han får för mkt. Dumt.
 
Sv: Godis

jag använder typ pedegree valpfoder eller vad det nu är..
en orange påse med mjuka ringar som jag delar i fyra bitar.
 
Sv: Godis

Jag har en kräsen dam, iaf för det mesta. Oftast är det bara Frolic som duger, de är ju lite väl stora till henne så delar dem i upp till 12 :crazy: bitar. Korv funkar ju alltid förståss, men kladdigt att ha i fickan :D
 
Sv: Godis

Hazel skrev:
Vad ger ni era hundar för godis när ni tränar? vet att många kör med annan belöning istället men nu är det godis jag är ute efter! :d ;)

Amrisen är lite speciell och tycker inte om några leksaker. Kela är kul men knappast en belöning.. Kampa vad är det? leka med dig? det går ju inte :smirk:

I och med att hon är lite för tjock så har jag kört så lite godis som det bara går och så små bitar jag hittat (eller delat det smått) Men idag upptäckte jag att gurka går bra.. GURKA :rofl: blir lite kladdigt kanske.. men det går väl att fixa.. om hon får gurkbitar borde man ju inte behöva känna sig som en bov varje gång hon får en gobit iaf

Gillar hon gurka, så prova morot :)

Min hund är tokig i morötter, många hundar gillar det.

Iochförsig äter hon glatt även sallad, gurka, tomater, jordgubbar, äpple, banan och hästgodis, medans däremot hundgodis spottar hon ut :angel:
 
Sv: Godis

Endast vid ny inlärning tycker jag att godis är ok, när hunden väl kan momentet tycker jag inte att man ska använda godis..

Då blir det lätt så att hunden lyder när godis finns, men inte utan ..

/C
 
Sv: Godis

*kl*

levergodis, frolic och korv, köttbullar

Varför vill hunden inte leka?? ålder??

Mina hundars bästa belöning är just kamp och kong/pip leksaker....
Min ena hund kunde heller ej leka för 3 veckor sedan =)
 
Sv: Godis

Sånadär torkade leversnittar. Eller några matkulor faktiskt, det brukar gå alldeles utmärkt.

Min lille herre nöjer sig inte med en klapp eller leksak som belöning inte :crazy:
 
Sv: Godis

Jag köper Frolic och delar varje ring i 4 delar så får jag bitar i lagom storlek. Mina hundar gör nästan vad som helst för en frolic...:d
 
Sv: Godis

Friskies kattorrfoder! Mumma säger hunden, o lagom storlek. (Särskilt fiskmodellen)
 
Sv: Godis

*Frolic
*korv - rå eller torkad
*torkad blodpudding
*torkad leverpastej
*mjukost på tub

Skulle jag erbjuda min hund GURKA hade han spottat ut den och lämnat lydnadsplanen på två sekunder.;)
 
Sv: Godis

...eller såklart frolic (delad i fyra delar), men jag måste alltid minska på maten om voffan får frolic som godis...:smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 669
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 807
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp