Godis småhundar

sofia77

Trådstartare
Vad ger ni era små hundar för godis?

Tycker det är så tråkigt att stå och bryta sönder allt godis för att de för stora för min lilla plutt.

Sv: Godis småhundar

på dom flesta ica-affärer finsn det mjuka små hundbenskex liksom. som är superlätta att bryta sönder. och är små i sej =)

Jag har ju ingen JÄTTEliten hund, men jag brukar skära upp blodpudding och torka i ugnen. Lite kladd, men sen har man frysen full av utmärkt hundgodis. Dels älskar vovven det, dels får jag bestämma själv hur stora bitar jag vill ha. Så är det ju billigt också, brukar alltid lyckas hitta "kort datum" med halva priset på. Kostar inte många kronor, då är det vips värt allt kladd när man ska stå och skära upp skiten:D

Men så är jag ju fattig student också:p

Skinka eller hemmagjorda köttbullar funkar bäst på min chihuahua, köpt hundgodis har han aldrig accepterat :rofl:

Blodpudding låter bra. Grader och hur lång tid?

Kom på att en jobbarkompis hade lever till sin hund. Vad för lever ska det vara? Ska den kokas eller torkas i ugnen?

Min hund kommer ju att bli stor men nu när han är liten så belönar vi med torrfoder för katt- väldigt små bitar och väldigt behändigt!

jag är så tråkig att jag använder hans vanliga torrfoder som godis. ibland händer det dock att det blir köttbullar, kyckling eller blodpudding om det är nåt speciellt vi ska träna.

Ja jag bruka skära leverpastej i jätte småa bitar sen torka i ungnen så har jag mitt lilla godis där som hundarna bara älskar:)

Och till valpen blir det frolic

Jag ger mina Doggy Hundgodis. Den finns i 3 smaker, finns att köpa i livsmedelsbutiker som har Doggy sortimentet. Precis lagom bitar för en liten hund. Ha Chinese Crested Powder Puffar.

Min tål bara torra leversnittar, så det blir att bryta.

Nu när valpen har varit sjuk har han käkat dietmat.

Kokt kycklingfilé som skäres i små bitar och förvaras i kylskåp. Perfekt och jisses vad han är samarbetsvillig med sånt i handen! :laugh:

Krymper blodpuddingen i ugnen? :D Tänkte fråga före så att jag inte har en massa blodpuddingsbitar stora som sandkorn sen! ;)

Nej då, det gjorde då inte mina, skar dom i mindre tärnings storlek, "gräddade" i ugnen tills dom såg färdiga ut(färdiga= som dom ser ut när vi ska äta dem). Lät dem stå framme tills det svalnat sen var det som små briketter. Mycket praktiskt och inget kladd

Var förvarar ni de torkade godbitarna?

Kylskåp?

Platspåse?

Burk?

Rumstemperatur?

Jag skulle torka lever i ugnen, men något blev nog jättefel...

/Syrsa

Har nu skurit upp blodpudding till en plåt, kan man sätta in två plåtar i ugnen samtidigt eller ska man hellre sätta mer bitar på en plåt? Fastnar i bitarna i varandra om man har täckt hela plåten så att det ligger som två lager med bitar? :D

Var förvarar ni de torkade godbitarna?

Kylskåp?

Platspåse?

Burk?

Rumstemperatur?

Jag skulle torka lever i ugnen, men något blev nog jättefel...

/Syrsa

Frysen är mest praktiskt.
Jag torkar bara mina blodpuddningsbitar så de precis är torra på ytan, och då går de lika bra att ge frysta. (men de tinar snabbt) Lägg "portioner" i påsar så det inte behövs tinas många gånger.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Red_Chili
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor...
2
Svar
34
· Visningar
5 085
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka