I

Instant

Vad ska jag använda för belöning till min valp? Ska man redan nu ha några slags tuggben för tänderna? Vad/vilka använder ni eller vilka kan ni rekomendera? Ska kanske tillägga att det är en liten DP! ;) :)

Sv: Godis m.m

vad du ska ha för belöning får du prova dig fram till vad den tycker är alldra roligast eller godast. Små ost, frolick eller korv bitar kanske? eller när det passar en kamptrasa eller en boll med snöre i. Ja det bara att prova.
Tuggben är bra redan från början valpar gillar ju att gnaga och det är lite bättre om de gnager på ett ben i stället för mattes soffa?
Till den liten DP får du nog ta de minsta tuggpinnarna alt en liten bit grisöra eller liknande.(se upp med det i början bara då de kan bli lite dåliga i magen av grisöron)

Jag hade de minsta tuggskorna till min dp-valp ibörja, de höll henne sysselsatt de första veckorna. Jag använde först vanligt torrfoder som belöning, sen har jag kommit fram till att som superbelöning använder jag strimlad skinka, det är individuellt vad hunden uppskattar mest så det får man prova sig fram med. Uppmuntra lek med dig, det har man tillbaka sen om man vill använda lek som belöning.

Okej, tack för tipsen!

När vi ändå är inne på valpar, vilka slags leksaker föredrog er?

Tuggknuten, en sådan där med ihoptvinnade trådar, blev valpis favorit direkt. Nu när han är lite äldre blev favoriten en tross med ögla i ena änden och stor knut i andra.

Tennisbollar, plyschsaker, det mesta i pipväg, kan han inte ha.

Liknande trådar

Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
941
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024