S

Spatt

Har en häst som stått på konvalisent sen mitten av okt pga hasledsinf. , hovledsinf. Har varit på klinik 3 gånger har blivit sprutad samtliga gånger. Står åter på konvalisent till minst jan med skritt turer. Grejen är att hon är riktigt på tårna när man skrittar henne själv nu när hon har energi till tusan, vill ha tips på underhållning som gör henne trött i huvudet så kanske hon inte behöver bli stissig.

Sv: Goda råd

Har lite av samma problem nu när jag ska börja sätta igång min pålle.
Har inte kunat lösa det så vet har skrivit ut lugnade.

Sv: Goda råd

Har du beräknad foderstat som är anpassad för det behov hästen har nu?

Man kan hänga in lite leksaker till hästen, granris att tugga på och se till att den går i en ordentlig hage om den får. Ledarskapsträning och liknande NH-lekar är bra för då får hästen tänka. Jag har även körtömkört(man går rakt bakom) min häst i skritt utan krav mer än att han ska lyssna på mig. Blir mycket tänkande för honom då när han får gå "själv" och inte har en ryttare eller häst att förlita sig på.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 702
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 769
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 828
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka