jenny82
Trådstartare
På lördag ska vi ner till falkenberg i halland med min häst.
Det är runt 27-29 mil dit.
Vi kommer åka från stallet kl. 6 på morgonen.
Det jag undrar är:
*Ska hon få morgonfodret(kraft) innan vi åker eller ska vi stanna på vägen o ge det då vid den tiden då hon brukar få fodret? Runt 7 istället då alltså. Hösilaget kommer hon ha hela tiden i transporten så hon kommer vara sysselsatt.
*Vad har man på henne för något nu när det är lite halvmilt ute?
*Ska man stanna o ge vatten emellanåt?
*Våran frambom är lite dum i transporten, alltså har vi den högst upp så tycker jag att den hamnar lite för högt upp och är den på den under så hamnar den enligt mig lite lågt, vilket är då bäst att ha? Jag vill ju inte riskera att hon ska försöka ta sig över bomen eller tvärtom.
Det var nog det jag kom på just nu.
Självklart kommer vi stanna lite då o då kolla till henne:smirk:
Alla tips är välkomna..
Det är runt 27-29 mil dit.
Vi kommer åka från stallet kl. 6 på morgonen.
Det jag undrar är:
*Ska hon få morgonfodret(kraft) innan vi åker eller ska vi stanna på vägen o ge det då vid den tiden då hon brukar få fodret? Runt 7 istället då alltså. Hösilaget kommer hon ha hela tiden i transporten så hon kommer vara sysselsatt.
*Vad har man på henne för något nu när det är lite halvmilt ute?
*Ska man stanna o ge vatten emellanåt?
*Våran frambom är lite dum i transporten, alltså har vi den högst upp så tycker jag att den hamnar lite för högt upp och är den på den under så hamnar den enligt mig lite lågt, vilket är då bäst att ha? Jag vill ju inte riskera att hon ska försöka ta sig över bomen eller tvärtom.
Det var nog det jag kom på just nu.
Självklart kommer vi stanna lite då o då kolla till henne:smirk:
Alla tips är välkomna..