Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast TS partner vill ju inte?Eller så får man sin partner positiv till det hela och har den uppbackningen om något skulle hända. Ett i min mening betydligt enklare och mindre stressat alternativ
Jag tror att vi är rätt så några stycken här som drivit runt gård med hästar utan att ha någon sambo.
Tja, vad kan jag säga, jag skulle inte kunna ha häst utan familjen med på tåget. De kostar ju pengar också. Jag har nog nästlat i varför han vill ha häst och tycker att jamen både det ena och det andra och vad vill han men jag tror han älskar mig och vi har varit ihop länge. Han älskar hästarna också, det är häftigt att fara fram i skogen även när vi kör och han känner sig lite viktig tycker att det ger honom lite status. Tror jag, karlar är konstiga ibland. Han betalar för sin häst, standard inridningsmånadsgift av den lägre graden inkl skoningoch veterinär och full skötsel plus att han bär hö vid behov. Han är faktiskt duktig också, välbalanserad men lite slarvig. Sadlar sitter alltid perfekt, där har han fått någon slags perfektionistattityd.Du kanske måste det men det innebär inte att alla måste det. Mina djur, mitt ansvar, jag löser det. Min sambo hjälper till när årets hö kommer vilket vi avtalade från början. Ett fåtal gånger de gånger jag har blivit opererad har han också hjälpt till med mockning (det har blivit en handfull gånger under alla år han har behövt mocka). Mitt stall är inrättat efter att kunna fixas trots sjukdom. Det är långtifrån tungrott. Skulle jag köpa häst till min sambo hade han nog undrat om jag hade fått en knäpp. Så märkligt och konstigt att tvinga på någon annan sitt intresse. Han vill inte ha några djur alls så i vårt fall hade det varit rent elakt att göra så. Däremot vet han att med mig kommer djur precis som jag vet att det kommer diverse annat med honom men ingen tvingar det som är viktigt för en själv på den andre.
Har häst i verkligheten?Jag tror det är vanligt på landsbygden med folk som har häst i verkligheten och inte typ tävlar. Jag bara tror så. Jag tittade på ”grabben vid graven bredvid ” med underbare Micke Nyquist , vi saknar dig i livet. Nog tror jag den karaktären gärna byggt bana åt sin kärlek. En granne har en gubbe som byggt bana och stall åt henne. Mötte några på fölvisning där gubben stolt visade upp sitt grimskaft han hade konstruerat någon liten finurlighet. De är inte hästmänniskor och alla är inte bönder utan har fina arbeten men de är positivt aktiva utan att ta över. TS du kanske ska byta gubbe?
Jag hade redan häst när jag blev sambo, den bekostades helt och hållet av mig. När det efter några år blev att vi skaffade hus var fortfarande mina hästar mitt eget ekonomiska och praktiska ansvar, han betalade för sina egna hobbyer och vid separationen så är hästarna fortsatt mitt eget ansvar.Jag tror det är vanligt på landsbygden med folk som har häst i verkligheten och inte typ tävlar. Jag bara tror så. Jag tittade på ”grabben vid graven bredvid ” med underbare Micke Nyquist , vi saknar dig i livet. Nog tror jag den karaktären gärna byggt bana åt sin kärlek. En granne har en gubbe som byggt bana och stall åt henne. Mötte några på fölvisning där gubben stolt visade upp sitt grimskaft han hade konstruerat någon liten finurlighet. De är inte hästmänniskor och alla är inte bönder utan har fina arbeten men de är positivt aktiva utan att ta över. TS du kanske ska byta gubbe?
Nu tyckerjag ni har dumma argument.
Har man stall hemma så måste man ha familjen med sig för emellanåt blir man sjuk och emellanåt är det ton med hö som ska bäras och vägar som ska skottas.
@nattvarg familjen måste vilja. Jag lyckades inte få barnen fortsätta ridamen de kan rida men de tycker om hästarna och bär hö och ger mat när jag är borta. Gubben började på ridläger med mig och vill ha häst hemma och rider och hjälper till. Ridläger är en bra början eller typ hästsemester med ridning. Skaffa en häst till honom men som du håller i trim, dvs rider.