Glutenfritt hundfoder

M

misshappydog

Letar efter ett bra glutenfritt hundfoder med hög protein halt och fett halt . Har ni erfarenhet av något bra märke , ett som dem är lättfödda på :)

Sv: Glutenfritt hundfoder

Kingsmoor Sport
Acana Sport & Agility
:p
ok tack :) Acana åker i sopkorgen , innehåller för mkt jod och en massa hokuspokus örter som inte behövs i ett hundfoder som vi inte vet hur dessa påverkar hundars njurar , lever , sköldkörtel. Hittade nyligen Svenska fodret Stardart Xtra , glutenfritt , någon som har använt det fodret ?

Taste of the wild har också ett glutenfritt foder, likaså JWB om jag inte minns fel. Båda har en proteinhalt på cirka 25 %, det kanske är för lite för er? Fetthalten måste du kolla upp.

Jag har standardt extra och är jättenöjd. Bra muskler, päls, klor, avföring och de gillar smaken, även den som är kräsen.

apropå färskfoder så finns det tror jag från bravo? eller var det nordic? också ett foder utan spannmål/gluten.

Taste of the wild har också ett glutenfritt foder, likaså JWB om jag inte minns fel. Båda har en proteinhalt på cirka 25 %, det kanske är för lite för er? Fetthalten måste du kolla upp.

Dem har ett vaninnigt högt pris på detta foder //:)
Behöver ett foder på ca 28 - 30 % protein och fett halt upp till 15 %

Senast ändrad av en moderator:

Dem har ett vaninnigt högt pris på detta foder //:)
Behöver ett foder på ca 28 - 30 % protein och fett halt upp till 15 %

Nordic har "glutenfritt", de har i ångkokt korn och påstår då att gluten försvinner i processen. Hur som haver har min glutenallergiska hund ätit det i många år och det har funkat.

Tack alla :) Nordic Pluss har vi provat han åt den med glädje men höll inte sitt hull så bra , orkade inte få i sig den stora mängd han hade behövt för bra hull . Annars ett bra färskfoder ,som köttfärs :)

Svar från min polare som är grymt duktig på diverse foder:

Standardt Extra
Acana Wild Prairie Dog
Acana Grasslands Dog
Brit Care Activity
Vom og hundemat
Kingsmoor Sport

Är glutenfria foder :-)
Hojta om du vill ha hennes hemsideadress om du vill ställa följdfrågor.

Läste nyss om Standart på Foderbilens hemsida . Många hundägare verkar nöjd med detta foder och många har fått upp hullet på tidigare svårfödda hundar :)

Åh! Hade jag också kunnat få hennes hemsideadress? Det här med foder är toksvårt men roligt.

Ts: Jag har nyss beställt med standardt och hoppas att de dyker upp imorgon. Jag gjorde en tråd om just de fodret för kanske en vecka sedan där många delade med sig för- och nackdelar. Läs den om du är intresserad av de fodret. :)

Svar från min polare som är grymt duktig på diverse foder:

Standardt Extra
Acana Wild Prairie Dog
Acana Grasslands Dog
Brit Care Activity
Vom og hundemat
Kingsmoor Sport

Är glutenfria foder :-)
Hojta om du vill ha hennes hemsideadress om du vill ställa följdfrågor.

Tack , du kan väll lägga ut hemsidan , många fler m mig vill kika här inne:laugh:
Nu åkte jag och köpte en säck Standard Xtra , han gillade lukten direkt när säcken öppnades , ska gjöra en lugn övergång till detta foder så hoppas jag att hullet hålls bra sen :) Tack alla för tipps !

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Lillkin
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 068
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka