Glukosamin till äldre hund

cherie

Trådstartare
Har läst att det kan vara bra att ge glukosamin till en äldre hund för att "smörja lederna". Någon med erfarenhet? Upplever att vår hund har börjat bli lite stel, men vet inte om det är inbillning. Är det farligt att ge i onödan?

Någon som vet ett visst märke som är bra?

Sv: Glukosamin till äldre hund

Jag tycker att Aktiv Hund (tillverkare Ägna) fungerar väldigt bra.
Om du upplever att din hund börjar bli stel tycker jag definitivt du ska prova någon form av glukosamintillskott.

Vi har provat lite olika märken till våra hundar, och visst ger det resultat! I vissa fall jätteresultat (den gamla som börjar bli stel).

Köper Glukomax, prisvärd och går att dosera upp om det behövs (konsistens som strösocker). Får en tesked om dagen, burken för 389 kr innehåller ett kg.

*KL*

Vågar man ge glukosamin till en hund med kronisk bukspottkörelinflamation? Det är ju fett som hon inte "tål".

Vi har provat lite olika märken till våra hundar, och visst ger det resultat! I vissa fall jätteresultat (den gamla som börjar bli stel).

Köper Glukomax, prisvärd och går att dosera upp om det behövs (konsistens som strösocker). Får en tesked om dagen, burken för 389 kr innehåller ett kg.

Vad kul att höra att man märker skillnad! Ska kolla glukomax, är det den du upplever ger mest resultat eller spelar det inte så stor roll vilket märke? 400 kr för ett kilo låter riktigt bra. Hur får man i hunden strösockerliknande tillskott?
Kommer nog inte funka att ha den i mat...

Jag märker samma resultat med den som andra (dyrare) preparat, så därför har vi helt enkelt fastnat på den.

Ger både Glukomax och thiaminpulver i morgonmaten, torrfoder som blöts vid fodring. Bägge de här hundarna gillar Glukomaxen.

Vad är thiamipulver bra för?

Ska nog beställa glukomax redan ikväll och pröva. Hur lång tid brukar det innan man märker skillnad? Om glukomaxen smakar okej så kan vi nog hitta på ngt sätt att få i hunden det.

Vitamin B1 hjälper en rad funktioner, rekommenderat av veterinär i vårt fall.

Den ena hunden märkte vi skillnad efter en vecka, och den förbättringen pågick under mer än en månad.

Annars kan man ju ta lite mjukost eller leverpastej och krydda med glukosaminet.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: snöflingor
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka