Glukosamin/djävulsklo

Apollo

Trådstartare
Har glukosamin och djävulsklo samma egenskaper?

Om inte, kan man ge djävulsklo när man redan ger glukosamin, eller tar det ut varandra eller funkar det inte ihop?

Har också hört att det ska finnas ett rent glukosaminpreparat, vart finns det och vad kostar det.

Många frågor finns det nån som har svar.:confused:

Sv: Glukosamin/djävulsklo

Har glukosamin och djävulsklo samma egenskaper?

Nej, glukosamin skall verka smörjande vid lindrigare artroser och djävulsklo har en smärtstillande effekt. (möjligen en aning antiinflammatorisk)

Om inte, kan man ge djävulsklo när man redan ger glukosamin, eller tar det ut varandra eller funkar det inte ihop?

Såvitt jag har hört, finns det flera som gjort detta utan problem. Dock kan djävulsklo göra att hästen blir kackig i magen, och långtidsanvändning avråds.

Har också hört att det ska finnas ett rent glukosaminpreparat, vart finns det och vad kostar det.

Bioglucosamin är en variant, slå på ordet så får du upp massor.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 210
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 010
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025