glucosamin

paradox

Trådstartare
nu vill jag ha lite fallstudier. ni som gett/ger era hästar det. varför ger ni det? hur mycket ger ni?(antar att det varierar mellan märken) hur lång tid tog det innan det hjälpte, om det gjorde det? hur mycket hjälpte det??

och sen lite råd. ska börja ge min häst det men har lite problem med doseringen. det står: ponny-halvt mått, häst-helt mått. men min är en newforest på 152 cm. är han häst eller ponny?? förövrigt är han dryga 20 och ska få det för att han blivigt väldigt stel trots massage, stretching, gymnastik mm. :(

Sv: glucosamin

Jag ger min häst ett helt mått av den sort som man kan beställa från Börjes.
Tror nog du kan ge din häst ett nästan helt mått av Glucosaminet.

Jag märkte enorm skillnad redan efter bara ett par veckor, hästen fick rörligare steg. Sedan har hon bara blivit bättre och bättre och nu efter något år eller så, så är hästen som en unghäst! Men klart att hon ju har sina stelheter t.ex. när man lyfter benen, men i ridningen är hon som en gummisnodd. Fräschare nu än när hon var 13-14 faktsikt, och då är hon 19 nu.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 101
Senast: MML
·
Hästvård Hejsan! Jag har en fantastisk femårig hopphäst som jag importerade från holland för ungefär 2 veckor sedan, klinikbesiktad av två...
Svar
11
· Visningar
5 211
Senast: DGjumping
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 544
Senast: TantEster
·
L
Ridning Hejsan!:) Jag är lite ny här..så ni får rätta mig ifall jag lagt in tråden fel elr dylikt...:angel: Nu till ämnet. Jag och en kompis ska...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: lliissaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka