Glömt besiktning av bil.

Korven

Trådstartare
Ja vad händer om man kör utan att ha koll? Får man böter om polisen ser det?
Såg sen att det var böter 1500

Jag har blivit stoppad längs landsväg komplett med blåljus och über-dryg ung snut. Fick stå i snålblåsten utanför bilen och skämmas. Sen frågade polisen mig om jag "erkände brottet, eller det skulle gå till tingsrätt". Då frågade jag vad som var rätt svar av alternativen. Jag har aldrig blivit stoppad förr. Det blev böter på 1500:- och besikta genast. Jag har väl annat att tänka på än bilen, men nu är vi anmälda till nåt sorts register där man får ett SMS när det ska besiktas.

Jag brukar använda mig att samma bilbesiktning varje år. Jag får i god tid hem ett brev med en föreslagen tid.
Sen är det bara att gå in och ändra i bokningen om den inte passar. Om jag inte minns helt fel får jag SMS som påminnelse.

Jag skulle inte glömma men sonen har en etta på slutet och jag undrade lite försynt om han hade besiktat. Nä det var ju alldeles nyss jag gjorde det.:devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: IngelaH
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 641
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 774
Senast: Rosett
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 562
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV