Glöm inte insekterna!

Tack vare @Scata så ordnade jag en drickstation till insekterna, dock hade jag ingen snygg form och köpte inte tillräckligt många kulor.. :p
IMG_20180529_143208.webp

Loppisar brukar ha gott om formar av diverse slag som är perfekta att lägga lite kulor/sten i och sätta i landet. Jag har två kopparformar för ändamålet. Det svåra är att komma ihåg att fylla på dem när vattnet dunstat ...

Jag har också gjort ett idag! Jag tog ett blankt fat med stenar på som från början är tänkt att ha värmeljus på. Det blev fint! :) Hade det inte varit så krångligt att ladda upp bilder så hade jag gjort det. :p

Jag som numera har vovve måste bygga en bur till mina vattnare O_o Vovven tycker nämligen att kulorna är hennes leksaker... :crazy:
Men jag ska köpa några billiga djuptallrikar nästa gång jag är på loppis, då kan jag hänga upp vattenstationer i träden tänkte jag. Antingen borrar jag hål och trär linor eller så gör jag en makraméhängare :idea:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar