Globus tyglar

hag391

Trådstartare
Någon som har dom? Är de något att ha?

Tyvärr har jag märkt att jag inte klarar av tyngre tyglar längre (skröpplig kropp) så letar lättare men ändå inte sladdriga som typ tar vind.

Sv: Globus tyglar

H''ks har tyglar som är mycket lättare, väl lätta för min smak dock... bra snabbknäppen på dom !!

Jag har ett par från Weaver som jag tycker är för tunna och lätta. De är dock fin kvalitet och fladdrar inte alls så kan tänka mig de passar dig.
Kostade 3-400 kr nya.

Jag har ett par från Weaver som jag tycker är för tunna och lätta. De är dock fin kvalitet och fladdrar inte alls så kan tänka mig de passar dig.
Kostade 3-400 kr nya.
Låter perfekt! Vilken modell är det?
Har haft flera från weaver genom åren men av tyngre sort men sköna och bra kvalite. Sålde iväg allt när jag bytte ras och storlek på häst men börjar komma tillbaka till lite western igen

nä, dom är nog precis likadana som förra året.. tror inte att dom ändrat dom. Jag har ett par som jag använder på unghästan nu när han ska sittas in, för det gör mig inget om dom går sönder ;):D Men dom är ju lätta iaf :)

Det är dom i och för sig :D.
Frågan är om inte mina engelska släta lädertyglar är tyngre än ett av dom paren som jag klämde på på hööks. Sen kändes det som en tunn hårdare hinna som ytbehandling

Det är Horizons tyglar, men exakt hur breda.. Jag Tror det är ½ tum men jag kan mäta dem i kväll.
Köpte mina på Milsta western :) Är mjuka direkt och jättefint läder.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har också Horizons ½ tums tyglarna från Milsta! Älskar dem och har dem till båda tränsen. Lätta, tunna utan att vara sladdriga..

Jag har fibro så jag klarar varken för tunga eller för tjocka tyglar och dessa funkar bra för mig :)

Tack alla för hjälpen :bump:

Blir till att lägga in en beställning. Det "tråkiga" är ju att jag inte har något huvudlag i den färgen så måste ju köpa det oxå då :D

Finns fina av samma märke, inte särskilt dyra heller.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 171
Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka