Globus eller Amigo täcke?

Maandiiie

Trådstartare
Hej! Jag är ute efter ett ofodrat regntäcke.
Har tittat på globus och Amigo Hero 6 lite..
Vilket hade ni valt och varför?
Här ett par globus täcken som sitter superbra, men är lite sugen på amigo.. är de bättre/sämre? Hur är passformen? :)

Amigo är suveräna men det är 600d i det du kollat på och tål inte så tuffa tag i hagen men med snälla kamrater så håller det bra.
Jag har haft det på både smäckra och grövre hästar utan problem bara man hittat rätt storlek. Skiljer endel mellan 140 och 145 tex ffa i djup och bog enligt min erfarenhet.

Jag älskar Amigo, suverän passform. Men som ovan, det gör stor skillnad på cm. Jag har en gammal häst som går upp och ner i vikt en del, han behöver Amigo XL 160 när han är tjock men drunkar i det när han inte är det :o. Då sitter XL 155 däremot bra.

Tack för alla svar! Då blir det nog ett Amigo täcke nästa gång. Kom över ett bucas select turnout på rea idag :) satt perfekt på killen och stor fördel att man kan köpa till "stalltäcken" att fästa ihop med till vintern

Vad har ni för åsikter och erfarenheter om bucas? Har ju bara provat de ännu så lan ju byta haha

Tack för alla svar! Då blir det nog ett Amigo täcke nästa gång. Kom över ett bucas select turnout på rea idag :) satt perfekt på killen och stor fördel att man kan köpa till "stalltäcken" att fästa ihop med till vintern

Vad har ni för åsikter och erfarenheter om bucas? Har ju bara provat de ännu så lan ju byta haha

Gillar inte Bucas, mina hästar har alltid fått skav av det märket. Brukar passa lite nättare hästar med smala bogar. Hållbarheten är dock bra.

Riktigt bra kvalitet och material men skaver en del i bogen och så glider de alltid snett över rumpan, inte bara på min häst utan på flera i stallet. Varför är det så? Detta är dock de med fleecefoder. Jag har varit nyfiken på om de polyesterfodrade gör likadant eller ej.

Riktigt bra kvalitet och material men skaver en del i bogen och så glider de alltid snett över rumpan, inte bara på min häst utan på flera i stallet. Varför är det så? Detta är dock de med fleecefoder. Jag har varit nyfiken på om de polyesterfodrade gör likadant eller ej.
Okej! Ska bli intressant och se hur detta blir då, han får lätt skav men det får han ju av allt ändå tyvärr.. det är ju polyesterfodrat, tycker inte så mycket om fleecefodring. Verkar ju som ett bra täcke annars iallafall :)

• Gilla
Reactions: Ace
Jag har Amigo till min häst som går en hage där de har en jätterolig lek. Leken går ut på att klä av varann och sedan slita i täckena:devil: Jätterolig lek! Men täckena har faktiskt hållit, så bra kvalitet har de väl! Bra passform även.
Horseware Mio däremot är HELT ohållbart!

Jag har Amigo till min häst som går en hage där de har en jätterolig lek. Leken går ut på att klä av varann och sedan slita i täckena:devil: Jätterolig lek! Men täckena har faktiskt hållit, så bra kvalitet har de väl! Bra passform även.
Horseware Mio däremot är HELT ohållbart!

Amigo har Hero med 600d och Bravo med 1200d. Skillnaden är enormt. Så går tyvärr inte säga bara Amigo = hållbart

Köper Rambo om jag ska ha horseware men tycker annars att haglunds verkar bra. Har ett suveränt kombo flug/ regntäcke vilket har suverän passform och håller vätan förvånansvärt bra.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 186
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 369
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 333
Senast: blayenka
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 265
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈