Globus dressyrsadlar??

J

julius

Är det någon som har en Globus dressyrsadel eller har provat? Vad tycker ni om dem?(Både för- och nackdelar)

Jag har beställt en Clic, men den första jag fick hem var snedsydd i bossorna (är extremt petnoga nu efter att jag haft en Hubertus som även den var snedsydd = öm hästrygg).
Hoppas få hem den nya vilken dag som helst, efter vad jag har hört ska den vara väldigt bekväm att rida i. & eftersom Globus Loke var den enda som passade på min häst när jag var till sadelutprovare så var det lika bra att köpa en likadan i dressyrmodell.
Min häst har ganska rak rygg & hög, lång manke = få sadlar som passar.

Det låter nästan som min häst, förutom att min också har kort rygg. Det innebär ju att en del sadlar blir för långa och ligger och nöter för långt bak.
Tack för svaret! Ska försöka få tag på en sådan sadel att prova. Lånade hem en men den var för smal i bomvidden.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 560
Senast: Elise4321
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka