Sv: Globen

Tror även hästar i löpkondition kan klara det, det finns många olika typer av individer.

Nej, jag riktade inte mot dej alls förresten:D

Men ang detta:

Titta på vilket stall som helst så ser man att hästar kan jaga upp sej oavsett ras i så fall, i vårt gransstall är det havlblod som kommer skenande utan ryttare för att att det dök upp något skumt längs ridvägen.:crazy:

Kolla alla trådar på fritidsridining vad det är för hästar som vägrar gå från stallet eller slänger sej och skenar för allt. Det är alla möjliga varianter från kallblod till araber.

Hästar blir som man förväntar sej.

Självklart kanske man måste lägga lite tid på träning förstås, men det måste man väl alltid om man ska vara med i en show av något slag.

Jag menar bara att vill man marknadsföra sporten och inte minst hästarna ska man väl hålla sej framme där det går?

Det finns mängder av fördomar om fullblod och kanske kunde man hjälpa till att ta bort några av dem också.

Senast ändrad av en moderator:

Det skulle inte vara några problem att hitta fullblod i kondition som kunde ställa upp. Proffstränarna skulle troligtvis dra sig, de har ju ägare att övertyga, men det brukar alltid finnas amatörtränare som ställer upp… Jag har bland annat lätt defilering på Solvalla kryssandes mellan traktorer och lamslagit en stor travpublik genom att visa upp fullblod som pigg och allärt höll sig lugnare än travarna i defilerings cirkusen. Det största problemet är att även galoppmäniskorna ibland tycks tror att deras hästar är glashästar, och då blir de det. Hur många halvblod hade varit så lugna kring grävskopor, sementblandare, prasslande presenningar, smattrande spikpistoler osv, som våra 1,5 åringar på TG idag???

Nä vill man så går det, men det går inte att tvinga GHS att ta in galopphästar, men klart att någon borde arbeta för det. Borde vara Marknadsförings ansvarige som skall hålla i det tycker man, det är väl därför VDn har försätt sig med en sådan skulle jag tro.

Jamen precis! :bow: :bow:

Absolut,absolut

Jag beundrar ALLA hästar som utan att ens vifta på örat tycker det är "piece of cake" med Globen... för det är liksom inte som vilken inomhus arena som helst.

Jag känner mååååååånga hbl/ponnisar/kallblod som definitivt inte skulle klara det utan protest och ångest.

Jag tvivlar inte på att det går att träna upp det...

Jag tycker som ni att fbl INTE ALLS är mesiga glashästar som inte tål något , tvärtom så är de ju ofta utsatta för fler "farligheter" till vardags än ett vanligt dumb-blood ;)
Men hur läskigt det än är med släp,traktorer,presenningar,harvmaskiner, containerlastare och gud vet vad... tycker jag inte att det är samma sak som ett fullsatt Globen med specialeffekter, VRÅLljud osv. ( men alltså inte därmed sagt att det är omöjligt.)
Jag hoppas verkligen att man kan komma tillrätta med det.

Hur bra det än vore/kommer bli ;) om man gör mer plats för blodisar o galoppsport i sig på Globen, skulle jag nog ÄNNU hellre vilja ha ut mer folk att se galoppen "i dess rätta miljö".. men även det är ju en diskussion i sig.

Jag tror att har man ett program för vad man vill visa så kan man nog hitta hästar o ryttare som passar.

Det är ju ett sätt, sen får man väl hitta andra också, för att få ut folk till tex Täby.

Men Globen är ju en hästgala och då är det lite synd att galoppen inte finns med. Ska den med nästa år är det nog dags att planera redna nu skulle jag tro.

Jag har ju INGA kontakter med den showansvarige på Globen, men OM det vore upp till mig så skulle fullbloden DEFINITIVT vara representerade! *mark my words* :cool: Och mitt fullblod skulle klara alla ljud, det är jag övertygad om. (Hon klarar ju att publiken vrålar i tornerspel, så... same difference, även om Globen är större.)

Men som sagt, jag kan inget göra, jag är inte ansvarig på något område och jag vet inte vem man borde pressa på om man vill ha med fullon till Globen. (Den som är ansvarig för PR på TG, t.ex.) KOMMER den dagen då fullon efterlyses till en show så hoppas jag innerligt att jag blir kontaktad! (Detta är min officiella intresseanmälan!)

Jag håller med alla som vill jobba bort stämpeln "glashäst", för vad vore coolare än att visa upp ett gäng snygga, välmusklade, superlugna fullblod i långsam hack längs långsidan när publiken ljublar och "gör allt för att skrämma upp hästarna"?

;)

Jag med:rofl: Så kan man se att gamla kärringar t o m kan rida dem:idea:

Jag betecknar inte mig själv som gammal kärring, ännu, men visst kan såna också rida fullon! Glömde skriva att de naturligtvis ska gå i låg form när de hackar längs långsidan i Globen... *drömma*

*kl*

jag tror att Annika Källse är rätt person för det där...
hon tränar ju hästarna i ridhus ibland, ställer upp på lite hopptävlingar osv å hon om någon skulle nog kunna visa att de kan hacka långsamt å sen galoppombyten å grejjer!

Skulle va coolt om de tex kommer galopperandes i tävlingsutrustning, å sen sadlar om till "vanlig" engelsk på samma hästar, å då menar jag löphästar, inga omskolade!

sen tror jag att Mc Laren inte skulle vara bang heller!

skulle globen VILJA ha dit galoppen så skulle det inte vara några problem...

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Övr. Grenar Mmm... Så har det återigen varit ett Göteborg Horse Show med en stor del av världseliten inom ridsporten närvarande. På mässan kunde...
Svar
17
· Visningar
5 559
Senast: Raderad medlem 111022
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·
Distans Jag skulle vilja be dem av er som är medlemmar i SAHF och som är intresserade av att det läggs focus på en medveten avel för distans...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka