Sv: Glest tvååringslopp
Vad är det för fel när det BARA är 5 hästar anmälda till huvudstadsbanan, landets huvudbana? Vilket jäkla skitlopp. Hur publikvänligt är detta. Jo det ska jag säga, det är en misslyckad 2-årssatsning. Det borde ha varit fullt i loppet med 50 000i första.
Säg att det hade varit 750 000kr i första, då hade loppet säkert varit fullt MEN hälften hade varit skithästar därför att man hade då anmält och hoppats på en "fin" matlapp men för publiken hade det varit ett skitlopp med hästar över hela banan
Då tycker jag att man ska skippa 2-års loppen. Vi tar ett exempel. Kolla in startlistan till Solvalla för imorgon. 2-årslopp, 5 hästar anmälda, 50 000kr i första. Det är väl inga dåliga pengar. Spelar det nån roll om hästen vinner 50 000 som 2-åring eller 50 000kr som 3-åring? Det måste likt förbannat vara lika iordningsställt. Dessutom kallar man loppets för Morgondagens stjärna. Då förstår du att med 5 hästar anmälda så har vi väldigt ont om morgondagens stjärnorMen det funkar inte så. Så länge det inte finns miljonlopp så kommer tvååringarna som ska tävla i Sverige inte att ställas iordning. Det är inte lönt.
Vad är det för fel när det BARA är 5 hästar anmälda till huvudstadsbanan, landets huvudbana? Vilket jäkla skitlopp. Hur publikvänligt är detta. Jo det ska jag säga, det är en misslyckad 2-årssatsning. Det borde ha varit fullt i loppet med 50 000i första.
Säg att det hade varit 750 000kr i första, då hade loppet säkert varit fullt MEN hälften hade varit skithästar därför att man hade då anmält och hoppats på en "fin" matlapp men för publiken hade det varit ett skitlopp med hästar över hela banan
Senast ändrad: