Glasgow eller hans avkommor...?

En allmän uppfattning har varit att Glasgow lämnar mycket vassa avkommor och der är ett fåtal av hans avkommor som fått fortsätta vara hingstar... Just för att de inte "var snälla" om man säger så.
Tänk även på att blodet är gammalt som gatan...

Själv har jag bara haft 1 Passhäst efter honom Chico Maritho hette han och var 1 av få hingstar!
En riktig läckerbit Svart och Grov som bara den.. :love: Snäll i stallet med mycket speciell att rida och köra... och skör som attan... :(

Glasgows bästa avkomma är Rambrico (avelshingst) tätt följd av Legolas...

Glasgow är en hysad förärvare som Morfar.. Bla. Morfar till: Dexter Frontline, Shibur, Vip Stone och Nordina Noss.. Håll i baktanke att Rambrico, Shibur, Vip Stone och Nordina Noss (veterligen) är ganska vassa och svår hanterliga hästar..

Ja, jag har förstått att det de inte har i benen har de i huvet...vilket stämmer bra på min medryttarhäst Mariana Glasgow

Hyfsad Morfar säger du... LÅTER BRA!!! :D

Vet du nånstans där man kan få tag på bilder på Glasgow, Legolas, Rambrico eller nån annan intressant?
Hittade GAMLA bilder på hästar från typ evigheter tillbaka, och upptäckte att Peter The Great (tror jag det var) var väldigt lik Mariana... :)
http://www.allbreedpedigree.com/index.php?search_bar=photos&query_type=photos&h=GLASGOW3&g=5&pedloggedin=0
http://groups.msn.com/Malumbub/hst.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=58
Syns kanske inte så bra, men hon är väldigt lik honom i kroppen!!!
Honom hittar man här i släktledet...

*nyfiken*

Hm...
Nåja, Bra Morfar = Är bra... Ska man använda "Hyfsad Morfar" i avel bör Modern ha visat en del själv?!
Tänker du betäcka ditt sto tycker jag absolut du ska leta rätt på en modern hingst som dokumenterat lämnar trevliga och stablia avkommor.. :)

Tyvärr vet jag inte vart man hittar bilder :( men mitt tips är ju att du söker runt på Trav Siter och om jag inte missminner mig har Legolas en egen FanSite?
Vip Stone mfl kan du ju se på tv lite då och då :idea: :D

Blod gammalt som gatan kan vara bra och dåligt... Det beror ju vad det är för blod!
Men sen är det ju oxå så att det är väldokumenterat hurvida man bör avla på detta blod och om det har något att tillföra travsporten...

Haha...jag har också haft en hingst efter Glasgow...Dream Glasgow..han blev kastrerad som 9 åring(efter vi sålt honom) skör, en riktig hårding med en underbar löpskalle, svart o maffig :love: :love:

Red ett sto efter honom för en massa år sedan, In Gowa Bunter, u.Inga Bunter.
En dam man inte satte sig över hur som helst, men väldigt trevlig och go. Mycket framåt med egna åsikter! :)

Utseendemässigt var hon väl inte det allra pampigaste, med ganska lång, nätt kropp och hals. Långt huvud hade hon också... Långsmal mörkbrun häst, skulle man kunna säga. :D Hade en helsyster (Gowina Bunter)som var lite mer "normalkompakt" med lite mildare ansikte. Lite sötare, om man säger så... Fast henne kände jag aldrig, hon stod ett tag på lösdriften i samma stall som vår häst.

Jag har haft en med Glasgow som morfar, svartbrun maffig valack, ursnäll och ärlig men kunde inte sätta en fot rätt. Men jag skyller det inte på morfar utan på att pappa heter Florida Sun. Större avelsflopp vet jag inte om travet råkat ut för??? :crazy: Men snygg var han grabben :p

/// ghost

Min förra häst är också efter Florida Sun...
Snygg som :devil:, men urkass som travare, dessutom lätt knepigt humör. Men en jättefin ridhäst! :)

Jag var faktiskt skötare åt en häst e. Glasgow mellan 1982-1984. Diva Lill hette hon.
Får se vad jag kommer ihåg nu, var ju ett tag sedan. :angel: Var ett ganska litet sto med vasst temperament, men ändå snäll. Brun, smäcker kroppsbyggnad, vackert ansikte.
Duktig travhäst, bra löphuvud. Startade som tvååring, hade flertal segrar och placeringar, var med i kriteriet, vann ett lopp som hette Gay Gals lopp, var med i flertal V65-lopp och även Elitloppet (efter att jag slutat som skötare).
Sen vet jag inte mer vad som hände med henne. Jag skötte henne som 2-4 åring. Under den perioden var hon i full träning och aldrig skadad eller halt.

Blev lite nyfiken själv och gick in på ATG och sökte lite på min forna sköthäst. :)
Såg att hon sprungit in en miljon. :eek: Jisses!
Och den hästen red man in och galopperade med och hoppade över stock och sten med i sin ungdom. :o :D
Hon dog 2001.... :cry:

Letar efter bilder på hästar med Glasgow-blod, samt Legolas-sidan för fullt... Går dock inte så där jättebra... Skam den som ger sig!!! :D

Har haft ögonen på denna kille ett tag; Comets Tail
Vet dock inget om hans blod än, eller avkommor, men har hört att han skulle passa bra?

Min kompis har ett 3-års sto efter Comets Tail och är den absolut snyggaste och vackraste häst jag sett alla kategorier! :love: :love: :love:
Det är en verklig KLASSHÄST som kommer låta tala om sig!! :bow: :bow: :bow:

Comets Tail är stammässigt en mycket intressant häst, men du bör tänka på att i hans blod finns både Arnie Almahurst och Nevele Pride, ganska nära och båda dessa hingstar är kända för att kunna nedärva ett riktigt humör! :crazy:
Så det kan kanske bli lite väl vasst för ditt sto?

Men om jag skulle rekommendera dig en riktigt fin häst till ditt sto skulle det bli Meadowbranch Lucky (test parning med ditt sto) som är en super trevlig och snygg hingst med en mycket intressant stam.... :love: och som har en mycket bra pris :bow: :bow:

Läs mer om hinsten här :)

Min kompis har ett 3-års sto efter Comets Tail och är den absolut snyggaste och vackraste häst jag sett alla kategorier!
Bra! :)

men du bör tänka på att i hans blod finns både Arnie Almahurst och Nevele Pride, ganska nära och båda dessa hingstar är kända för att kunna nedärva ett riktigt humör!
Mindre bra... :(

Så det kan kanske bli lite väl vasst för ditt sto?
Det vet man ju inte i förväg... Inte kul att chansa i sånt här samband direkt...

Men om jag skulle rekommendera dig en riktigt fin häst till ditt sto skulle det bli Meadowbranch Lucky
:love: Kolla in bilderna!!!

Oj, vad svårt det blev nu!!! Gillade ju den möööörka färgen på Comets Tail men det här var inte helt fel heller... *slurp*

Men kul att det finns flera snygga duktiga hingstar till billigt pris (de två kandidaterna ovan är typ lika "dyra")... :D

Hej!!

Måste bara säga att de Meadowbranch Lucky avkommor jag sett är skitfina!!! Vet en två års hingst som verkligen är :d
och tidig är den oxå...
Tror han är rätt stor själv Meadowbranch Lucky så man ska väll inte ha nån stor elefant kanske om man betäcker med honom, men annars tycker jag att han är ett jättebra val...

Annars har då iaf de få Comets Tail avkommor jag sett oxå varit skitfina...
Svårt val...
Jobie Tempest gillar jag oxå...

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·
Avel Jag har ett connemara-sto, Asasara Dairinn, som är e: Coosheen Finbarr u: Norlunds Mama Mia. Hon hade föl hos uppfödaren i Danmark innan...
Svar
0
· Visningar
1 121
Avel Jag sliter mitt hår! Valack f.2003 hos Voldemars Freivalds e.Rendijs u.Ralfa - Ralfs Modern finns här...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Avel blev inspirerad av en annan tråd, och tänkte att jag skapar en egen... Vilken ridponnyhingst skulle ni välja till detta stoet? jag...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Evergreen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?