Glas i trampdynan?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 227
K

Kat

Jag har en liten gosemisse här hemma som haltar på ena fram just nu. Hennes ena tå-trampdyna är uppskuren och vi har just tvättat henne. Det gör ont!

Det jag undrar nu är om benen i kattens tass går ända ut i trampdynorna?

Jag känner nämligen något hårt innuti såret. Antingen är det en glasbit, eller så är det helt enkelt benet = vi får pallra oss till veterinären.

Såret har blivit lite infekterat, men är tvättat nu, som sagt. I övrigt är katten vid god vigör. Pigg och matfrisk.

Sv: Glas i trampdynan?

Nej, jag har inte varit dit än. Hon haltade lite mindre idag, så jag väntar ett par dagar om hon är kry i övrigt. Blir hon inte bättre får det bli en tur. Hon HATAR att resa.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: Redfox
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 463
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Min ena hankatt kom just insläntrandes med sår på näsa och ben -kattslagsmål såklart. Hur tar jag bäst omhand om det här såret?! Jag...
Svar
12
· Visningar
11 231
Senast: Jeps
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 046
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • chimera/chimär