F
Fannyyy
Sv: Glansig päls
Tar bilder i morgon, så snart kommer bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Supergladis
Kan man duscha hästen när det är så kallt? :smirk:
Att pälsen ser ut som den gör är nog för att de jag hyr hästen ifrån har 130 andra hästar att ta hand om och hinner därför inte rykta speciellt noga, sedan får de nog inte "privathäst"-foder heller...
De får väl lite havre och hö kanske...?
Men jag vill att "min ponny" ska vara vacker och att folk som tittar på honom ska bli imponerade, att uthyrarna ska bli nöjda när de får tillbaka honom igen.
Om jag ska lägga till b-vitamin och linfröolja, hur fort kan det gå?
Ska jag börja jätteförsiktigt med typ en droppe av det eller kan jag börja med en gång?
Tack så mycket för tipsen i alla fall!
/Fannyyy
man ska inte rykta för ofta eller för mkt. då kan man förstöra det naturliga fettet i huden och pälsen. men alltså hur ser pälsen ut? är den dammig för att den har rullat sig i hagen eller är den ojämn och "ruffsig"? långpäls?
Ööööh! Ja det kan man göra. Men du kanske inte spolar bort svetten när du ridit?
Jag gör som de flesta andra låter hästen torka med täcke inne i stallet. Pälsen är kort så hästen torkar fort.
Har du varit i ett travstall nån gång på vintern?
du kan börja med rekommendearad dos som står på falskan direkt!
Ryktar ungefär 15 minuter varje dag...?
Pälsen är ganska lång, han har typ "teddypäls". Men vi ska nog klippa honom snart då han svettas otroligt mycket!
Men han börjar få lite glans efter rykten. Han är liksom inte ruffsig utan mer lurvig!
Nej, jag skrittar omkring med honom tills han torkar hyfsat och sedan lägger jag på ett svettäcke en stund.
Har aldrig varit i ett travstall över huvud taget! Jag fick precis det svar jag trodde.
Varför undrar du?
Han har kommit, och är jättefin att rida och se på.
Däremot lite tjurig i spiltan (som han för tillfället står i men flyttar till box på onsdag ).
Han sparakar lite med bakbenen och tigger som det värsta, men testar mig försås också lite grann, det är bara att säga till så slutar han efter en liten stund, ska ta lite bilder på honom så snart som möjligt!
Han verkar inte trivas så bra i spiltan heller så det blir säkert bättre när han kommer till boxen, men om han fortsätter byter vi nog ut honom mot en annan...
Hoppas inte han blir värre för han är verkligen superbra att rida! :smirk:
Lägger in bilder snart!
/Fannyyy
aha kul! jag ger matolja till min de får han mycke finare av
kul med ny häst va är de för något va skadu göra me den och va kommer han från? lycka till!
Jo varför jag undrade är att travarna kommer in pissblöta av svett efter träning o det är inte mycket mer än att göra än att ducha av svetten. Har du hört? Travfolk duchar sina hästar mitt i vintern? Ingen har dött av det än.