Glada miner på hopptävlingar ......

G

gabbis12

Hej alla glada hoppmänniskor som gillar att tävla. Visst är det kul:rofl: :rofl: :rofl:
MEN det skulle vara ännu roligare om vi kunde vara LITE trevligare mot varandra. Har nu senaste tiden varit på diverse småtävlingar CL(alltså på kulnivå:banana: ) i hoppning, men ibland undrar jag vart jag hamnat. Visst är man nervös o.s.v, men lite trevligare tonläge skulle jag vilja mötas av :mad: Det är ofta trångt och rörigt med alla hästar, barn, föräldrar och funktionärer, så vi måste alla samsas om plats. Man behöver inte få sura blickar och kommentarer om man råkar stå på "fel" plats, komma för nära någon m.m.(OBS alla är inte såna som tur är).
Men om någon känner igen sig GLÖM inte att ta med gott humör vid nästa tävling. Det blir så mycket trevligare då för alla !!:banana:
(förlåt svamlet, men jag va tvungen att skriva av mig lite....)
kram :bow:

Sv: Glada miner på hopptävlingar ......

Håller helt och hållet med:)

Jag håller med:d på min första tävling kom nämligen en sur förälder och klagade på att jag stod still för att hennes barn skulle rida där:S just där jag stod..:confused: tur att lenart kom då å sa att jag visst fick stå där.. :rofl:

vet precis vad du menar och jag hatar verkligen sura föräldrar, tränare och i allmänhet sura åskådare (eller med ett finare ord; publik :D ). Så visa lite snällhet, eller ja... vad man nu ska kalla det

Håller med!

Det är ju en underbart rolig sport vi håller på med och jag hoppas att alla som är ute och tävlar tycker att det är kul, då kanske man kan vara lite glad och trevlig också??

Kan inte göra annat än att hålla med.

Tyvärr blir det inte bättre vid större tävlingar heller. Inne på framridningen så är högerregeln som bortblåst och den som skriker högst och har vassast armbågar får mest tid vid framhoppningshindren.. inga namn. Helt otroligt att vissa är så otrevliga. Jag skulle verkligen skämmas om jag skrek på det viset eller om min medhjälpare betedde sig otrevligt mot andra vid framhoppningen.

Man slutar tyvärr aldrig att förvånas över hur vissa beter sig mot både djur och människor på tävlingsplatser (och utanför för den delen). Var iväg och tävlade igår och såg diverse hemskheter. Dom som stog bredvid oss på parkeringen hade sina fyra stora hundar i bilen hela dagen konstant skällande och ylande... något irriterande OCH hemskt synd om hundarna. Någon annans häst stog o bråkade i transporten konstant.. verkade som att den var på väg att bryta sig ut och hela ekipaget studsade runt, men ingen brydde sig trots att vi sa till på parkeringen.
En annan "dam" hade sin unge i 6 års åldern som hästskötare. Kom dit med en lastbil med fem hästar i. Såg när lilltjejjen skulle lasta in en av hästarna och är sååååå nära att snubbla på lemmen o hästen var lika nära att trampa på henne :eek:. Förstår bara inte hur vissa tänker??

Kan alla inte bara samsas och ha kul tillsammans med hästarna (och hundarna o alla andra sjur såklart) som är våra bästa kompisar??:bump:

Håller med dig helt och hållet. Många fler borde tänka på att det ändå ska vara KUL att vara ute och tävla, och inte ta allt så himla allvarligt.

Precis!
Självklart är man skitnervös och så, men det är ingen ursäkt till att vara syrlig och låta det gå ut över andra...:eek:

ja har vart med om de på alla(!!) mina klubbtävlingar!! Jag tävlar varmblod, och då är dom ännu surare och kollar jävlit snett på mej!! blir så irriterad!! vaspelar de för roll om ja har varmblod?? dom kan dom oxå!! sluta glo för helvete!!!! :mad:

Får börja dela upp tävlingarna... en för surisar som verkar tycka att det är tråkigt och en för gladisar som tycker att det är kul o tävla :)

gabbis12 skrev:
Man behöver inte få sura blickar och kommentarer om man råkar stå på "fel" plats, komma för nära någon m.m.(OBS alla är inte såna som tur är).

Men har du tänkt på att om man "råkar stå på fel plats" så kan det vara ganska farligt? Sist jag tävlade var det en tjej som hade sin häst parkerade bakom ett hinder på framhoppningen (hon snackade med någon). Tre gånger ropade jag "hoppning oxer" men inte flyttade hon sig för det. Så jag fick styra undan i sista sekunden. Kanske inte så konstigt om man blir sur efter en sådan grej? Är man med på en tävling måste man ju kunna de regler som gäller.

Det va alltså inte bara jag som uoolevt detta. Det va ju skönt.....eller vad jag ska säga:crazy:
Fälttävlan kanske skulle vara nåt då:) :)

Jag ska iallafall göra mitt bästa på tävlingar för att vara så trevlig jag bara kan:)
Man måste ju börja någonstans !
Kram till er alla :) :)

UPPLEVT och inget annat (dumt tangentbord)

Usch ja! Vissa människor!
Eller småungar på ponnytävlingar som skriker på sina föräldrar :S

eller småungarnas föräldrar som skriker på sina barn,.. är tio gånger värre.

när jag tävlade ponny så var det en flicka på kanske 12 år som hade hyrt en box till sin ponny. Hon hade missförstått vart ponnyn skulle stå och tog första bästa box, när tjejen som "egentligen" hade hyrt boxen anlände så börjar vederbörandes arga mamma att skälla på flickan som stog i boxen.
Om man som förälder förstör tävlingsdagen för andra hör man inte hemma på tävling.

gabbis12 skrev:
Hej alla glada hoppmänniskor som gillar att tävla. Visst är det kul:rofl: :rofl: :rofl:
MEN det skulle vara ännu roligare om vi kunde vara LITE trevligare mot varandra. Har nu senaste tiden varit på diverse småtävlingar CL(alltså på kulnivå:banana: ) i hoppning, men ibland undrar jag vart jag hamnat. Visst är man nervös o.s.v, men lite trevligare tonläge skulle jag vilja mötas av :mad: Det är ofta trångt och rörigt med alla hästar, barn, föräldrar och funktionärer, så vi måste alla samsas om plats. Man behöver inte få sura blickar och kommentarer om man råkar stå på "fel" plats, komma för nära någon m.m.(OBS alla är inte såna som tur är).
Men om någon känner igen sig GLÖM inte att ta med gott humör vid nästa tävling. Det blir så mycket trevligare då för alla !!:banana:
(förlåt svamlet, men jag va tvungen att skriva av mig lite....)
kram :bow:

:bow: :bow: Instämmer HELT!!!:bow: :bow:

:( Ja, håller med helt och hållet. :( Nu tävlar jag ju visserligen inte hoppning, men när jag var med då en kompis skulle tävla en liten clear round på Stall Enliden var det en tjej som tittade surt på både mig och henne som om hon tyckte vi inte dög att vara på tävlingen.
Snacka om otrevlig tjej alltså!:mad:

Jag kan skrika och vara grinig mot pappa ibland, men det vet han så han tar inte särskilt hårt på det.
Sen om nån rider som en idiot på framridningen eller rider på mig dååå får den höra det, för då blir jag riktigt sur.

shampiz skrev:
Håller med dig helt och hållet. Många fler borde tänka på att det ändå ska vara KUL att vara ute och tävla, och inte ta allt så himla allvarligt.

Precis, delar din åsikt!

Angående föräldrar så undrar man ibland om det inte är de som är värst, de är på sina barn och kommer med åsikter om ridning mm, är otrevliga mot andra, bara för att deras eget barn skall komma fram (mina barn och andras ungar..):) , så är det ju i andra sportgrenar också.

I andra fall är det kanske nervositeten och stressen som är den värsta boven av det glada humöret.
och då är det lätt att närmaste stackare får sig en avhyvling, hur oskyldig denna person än är eller om det har gått dåligt på något vis tidigare. Bara att försöka vara glad själv och se allt från den positiva sidan och tycka själv att det är roligt att vara med och tävla.:banana:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka