gla o lyckli men ändå nervös..

W

Wilda82

Imorgon flyttar vi in i huset som vi köpt :) .. har äntligen ett eget stall.. :banana::banana:
har köpt ett russ till flickan min, men ska själv vänta med egen häst.. :cry:
är bara lite nervös över allt.. det kommer in två ponnysar som hyr in sig hos mej.. känns pirrigt över hur allt ska gå eftersom jag aldrig haft eget så där..
har någon nå bra tips osv eller något man ska tänka på när man har inhyst folk i stallet.. eh.. eller hästar så klart :rofl:...
har självklart skrivit kontrakt osv... :D
vill bara höra hur ni hade de i början och så..

glad för alla inlägg..

//W

Sv: gla o lyckli men ändå nervös..

klara regler är viktigt. Så att det inte blir några oklarheter. Hade själv en inackordering i mitt stall förut men det funkade tyvärr inte alls. VI hade inte skrivit något kontrakt på vad som skulle göras och inte utan pratade bara om det. Tyvärr funkade det inte....så ska jag ha inackorderingar i stallet nån mer gång ska vi skriva ett ordentligt kontrakt. För det är ju smidigt att ha nån mer i stallet och det blir lättare att åka bort och så

Sv: gla o lyckli men ändå nervös..

Vad roligt, lycka till! :D

Du skrev att det var ponnyer du skulle få in i stallet, det betyder antagligen ungdomar/barn i stallet. Kanske då om något behövs det tydliga regler? Ha ett möte med dina nya inackorderade, gärna innan de flyttar in, och gå igenom vad som gäller osv. Sen kanske ett möte i månaden eller så skulle vara på sin plats, bara för att se till att allting fortlöper som det ska.

Liknande trådar

Hemmet Jaa! Äntligen är det min tur! Hittade en annons i dagstidningen igår ang ett "Hus på lantgård utanför Habo - 3 r o k uthyres". Spånade...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Vica
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 419
Senast: Beritas
·
W
Hästmänniskan Ska köpa en ponny till min dotter :banana:.. har hittat en jättefin ponny i samma stad som jag bor i.. vilket är skönt för alla...
Svar
12
· Visningar
1 556
Senast: Wilda82
·
Övr. Hund runt den 4de januari kommer tjejen som räddade min hund hit till borlänge från göteborg,och äntligen ska vi träffas!! :banana: :bump...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Iso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama