Gjort egna leksaker?

Sezziyanen

Trådstartare
Vore kul med lite inspiration. Har nån gjort egna leksaker (kamp- eller andra?). Man kan ju alltid köpa, men jag tycker personligen det är skoj att göra saker själv. Har nu först tänkt göra lite egna bra kamp-grejer, med lite pälsinslag etc (köpt lite kaninpäls och annat läder jag tänkte använda mig av).

Vore kul att höra (och få se om möjligt) om nån annan har gjort egna grejer, kan ju även vara aktiveringsleksaker o dyl.

Kul tråd. Känns ju störtlöjligt att köpa hundleksaker tycker jag, men en del är faktiskt himla praktiska..

Får bidra med ett tips då i all enkelhet: Ta en petflaska. Tryck ut en aning av luften och skruva på korken. Stoppa in petflaskan i en strumpa. Knyt ihop strumpan.
Många hundar finner den intressant, finns en hårdare kork-del att tugga på, en lös strumpbit som hänger ut från knuten, en knut, och så själva flaskkroppen som låter lite och ger efter när den tuggas på. Kan ju varieras med att man lägger nått i flaskan eller fyller den med is eller nått..

Sen kan man ju så klart ta en petflaska med lite torra godisbitar i och ge den utan lock till hunden..

Att ha ett tjockt rep fäst i taket eller i ett träd i trädgården är ju också en höjdare. Är det ett trådigt hamparep kan hunden rensa tänderna och få utlopp för lite överskottsenergi när den själv känner att den behöver.

Kamp"flätor" men betydligt tjockare, i gamla lakan. Har inte gjort själv men fick på nån tävling och var både omtyckta och hållbara

Kul tråd. Känns ju störtlöjligt att köpa hundleksaker tycker jag, men en del är faktiskt himla praktiska..

Får bidra med ett tips då i all enkelhet: Ta en petflaska. Tryck ut en aning av luften och skruva på korken. Stoppa in petflaskan i en strumpa. Knyt ihop strumpan.
Många hundar finner den intressant, finns en hårdare kork-del att tugga på, en lös strumpbit som hänger ut från knuten, en knut, och så själva flaskkroppen som låter lite och ger efter när den tuggas på. Kan ju varieras med att man lägger nått i flaskan eller fyller den med is eller nått..

Sen kan man ju så klart ta en petflaska med lite torra godisbitar i och ge den utan lock till hunden..

Att ha ett tjockt rep fäst i taket eller i ett träd i trädgården är ju också en höjdare. Är det ett trådigt hamparep kan hunden rensa tänderna och få utlopp för lite överskottsenergi när den själv känner att den behöver.

Ja jag håller med, nog kan man egentligen göra allt själv. Men ibland känns priset såpass bra på "köptas" att det inte känns värt att göra jobbet. Men det är ju kul ibland! Bra tips om PET-strumpan..blir nog lite som dedär enkla skunk-leksakerna med plast i som knäpper och cracklar. Petflaska med godis i var en stapel-leksak här i huset när min hund var liten valp. Ett hängande rep känns inte riktigt säkert eller gångbart här inne med min hund, men ev utomhus kanske man skulle testa nån gång :)

Kamp"flätor" men betydligt tjockare, i gamla lakan. Har inte gjort själv men fick på nån tävling och var både omtyckta och hållbara

Ja, jag kampar annars rätt ofta med gamla handdukar eller mössor, vantar mm. Det som dock verkar vara ännu roligare är om det finns inslag av riktigt läder/ull/päls.. ska testa tillverka nån med kaninskinn nu. Annars kan man garanterat använda stuvbitar av läder som man syr ihop/syr på nått rejält handtag på!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 771
Senast: Ninnurur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka