Sv: Gjorde polisen rätt?
Ja du presenterade dig ju med
"Goddag yxskaft."
Bytt nick? Vad pratar du om?
Ja du presenterade dig ju med
"Goddag yxskaft."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bytt nick? Vad pratar du om?
Nej, det är inte så man presenterar sig. Det är ett uttryck. Men jag förstår att det är över huvudet på dig.
Livsfarligt när det är så kallt som det är nu. Man klarar sig inte särskilt länge ute i det tillståndet. Definitivt så är han då en fara för sig själv. Det är helt och hållet polisernas fel om han skulle frusit ihjäl där.Ja eftersom man resonerade som jag, så fick personen som var ansvarig lösa problemet själv dvs sova ruset av sig på en bänk på perrongen....
Han är ingen fara för andra, ingen större fara för sig själv,
Livsfarligt när det är så kallt som det är nu. Man klarar sig inte särskilt länge ute i det tillståndet. Definitivt så är han då en fara för sig själv. Det är helt och hållet polisernas fel om han skulle frusit ihjäl där.
Oavsett hur han hamnade i den situationen så ska han få hjälp, otroligt upprörande att poliserna lämnade honom i det tillståndet med tanke på årstiden.
Jag är tveksam. Har LBB i själva verket en normal inställning eller är han den skitstövel han försöker framstå som? En av de stora frågorna på buke sen ett par år!
PL
Det fina med många av våra funktioner i samhället är att de är tänkta att hjälpa även dem som själva försatt sig i trångmål. Polisen ska till exempel värna den som självmant supit sig asfull, fjällräddningen hämtar även folk som alldeles självmant knallat ut på fjället och läkarna försöker rädda även den som försökt ta livet av sig. Det är en human inställning och jag är rätt säker på att du egentligen håller med om den saken även om du gillar att provocera.
Resonerar man på det sättet så bör man inte bli polis, det ska inte spela någon roll hur många gånger dom får åka och hämta en person, inte en anledning till att lämna den berusad utomhus i minusgrader.Ja så är det, men har man "räddat" Jeppe 3 gånger i veckan under ett par års tid så ser man nog lite annorlunda på situationen.
Vi ställer av tåget och går mot hotellet. När vi korsar stationsplan kommer ena polisen fram, de har fått ur personen att hen ska till ordinarie slutstation och de har talat om för hen att vårt tåg går vidare nästa morgon.
Sen åkte de och lämnade kvar personen på plattformen.
Jag blev faktiskt chockad, jag hade tagit för givet att det skulle hjälpa hen, inte bara lämna kvar en kraftig berusad och påverkad person ensam på en låst station när det är minusgrader ute.
Jag hade tagit för givet att de skulle kört honom till stationen för att nyktra till eller kört hem honom. Inte lämnat honom en timme från där han kom ifrån med en timme dit han var på väg.
Jag kanske borde gjort eller sagt något men vad? Jag blev bara så överrumplad att jag inte kom mig för att göra det.
Men jag har tänkt mycket på det? Är det så det går till?
Resonerar man på det sättet så bör man inte bli polis, det ska inte spela någon roll hur många gånger dom får åka och hämta en person, inte en anledning till att lämna den berusad utomhus i minusgrader.
Nej det är inte mänskligt, det mänskliga i den situationen är att hjälpa människan och sen hjälpa till att få den den att eventuellt söka hjälp. Går inte det så får man hjälpa den så gott det går och det är att hjälpa den in till ett varmt ställe iallafall.Det är mänskligt att resonera så,,,och är det inte mänskliga poliser vi vill ha?
Nej det är inte mänskligt, det mänskliga i den situationen är att hjälpa människan och sen hjälpa till att få den den att eventuellt söka hjälp. Går inte det så får man hjälpa den så gott det går och det är att hjälpa den in till ett varmt ställe iallafall.
Knappast mänskligt att låta folk ta livet av sig.
Inte en chans att jag ger mig ut och vandrar ensam mitt i natten. Där drar jag faktiskt gränsen, jag utsätter inte mig själv för den faran frivilligt.
Att vara mänsklig är att inte vara perfekt. Det är mänskligt att fela.
Samma sak, har en piketgrupp plockat upp samma fyllo mängder med gånger så tröttnar man på honom till slut...det är inte rätt men det är mänskligt