Gissa vad?

Gabbi

Trådstartare
Dagen ni trodde aldrig skulle komma...nu har den kommit. Igår skrev jag och sambon på papprena för ett hus i Kungsberga, på Färingsö i Mälaren. 1100 kvm tomt, 124 kvm boningshus, stor altan och uppvärmt uterum och ett litet hobbyhus på sidan om. (love it already)

Det behövs göras mycket åt det estetiska i huset, men det är inga fel på det. Av de ca 70 hus vi tittat noggrannare på så hade det här huset det i särklass bästa besiktningsprotokollet. Två mindre lättåtgärdade fel fann, och dem åtgärdade säljaren och beställde ombesiktning. Vad gäller utseendet så kommer vi ha en del jobb framför oss med målning, nya golv, snyggare kök mm, men förutsättningarna finns.

10484350_10201084382550627_1605415226430363115_n.jpg

Här är huset från kortsidan med uterummet. Tomten slutar ganska nära bakom huset till vänster i bild och öppnar sig större på högra sidan.

10300233_10201084877683005_6292038283183171429_n.jpg

Här är inne från uterummet över altanen, tomten och det lilla hobbyhuset. Det är utvändigt restaurerat men jag måste ta reda på när det ursprungligen är byggt. (ignorera de pampiga matsalsmöblerna, dem ska jag inte ha kvar.)

10303442_10201086892813382_7184028812300659671_n.jpg

Snett framifrån. Planen är att så småningom bygga om entrén/farstun till något lite mer roligt och lantligt. Jag tänker mig i kombination med ett utbyggt badrum. (till höger om entrén). I början får det räcka med att fixa bänkar ute på farstubron, roliga växter och sånt på altanen och ett nytt, robustare utebord med bänkar.

10478216_10201086920814082_7665316044308641684_n.jpg

Köket är stort men omodernt, originalinredning. Vi har en hel del planer på nya stommar, luckor, nytt golv mm.
(Stommar om det behövs, annars bara luckor.)

10513329_10201086934294419_2715717806012663550_n.jpg

Sovrummen ganska ospelade kort, de har inte gjort något speciellt med dem. Lita på att vi kommer göra det. Just det här blir nog master bedroom, det står mellan detta och det på nedervåningen. Det på nedervåningen har fördelen att jag kan bygga in en dörr ut i trädgården direkt från sovrummet (alltid velat ha) men jag ser fördelen med att sova uppe också för annars kommer nog inte övervåningen användas så mycket. :-)

Jag tycker att det är smart att sova uppe, det är som lättare att gå och lägga sig och skärma av då. Jag märker det när vi sover över hos mina föräldrar och inte i lägenheten :angel:

Och jag måste nästan berömma mig själv lite till priset. Det låg ute ett tag för runt 3,5 miljoner, vilket jag tyckte var för mycket pengar, så jag åkte inte och kollade. Efter ett tag sänktes det till 3,3 och jag tänkte att rea är ju alltid kul, så vi åkte och kikade. Vi gillade känslan av det (mer än från bilderna) men jag tyckte att det var mycket som behövdes göras invändigt. Lade 3,2, men fick sedan span på ett annat hus (det med vattenskadan)som låg närmare och höll på att älta med det i två veckor. Säljaren till det här ville mötas på halva vägen, att jag skulle gå upp till 3250. Jag var inte sugen på det utan 3,2 låg kvar i någon vecka till. Mäklaren tjatade lie att jag "borde göra nåt" att "säljaren behövde veta" och jag sa att de vet ju att vi lagt ett bud, nämligen 3,2 och det har de inte accepterat. Hon fortsatte ringa och en morgon ringde hon när jag låg och sov varpå jag blev arg och s att hon kunde dra bort vårt bud helt och hållet. (jag gillar inte tjat). Nej, okej, hejdå, tyckte hon. Tjugo minuter senare var hon på tråden igen, hon hade pratat med säljare och de frågade om vi kunde tänka oss NÅGOT bud alls?
Öppet mål alltså och jag föreslog 3 miljoner jämt. Säljaren tänkte på det två dagar och accepterade det sedan.:bump:

Grattis, vad roligt!

Om du tröttnar på uterummet kan jag tänka mig att adoptera det :)
Skjutdörrarna ut från köket likaså!

ser ut som ett jättetrevligt hus!

Ja, ett älvsby från 96. Inte drömvalet egentligen, jag hade inte köpt ett sådant om jag skulle bygga nytt, men det var helt och fräscht och låg fint mm, så det blev bra ändå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka