Gissa rasen?

Sv: Gissa rasen?

Svarar alla som gissat på mina:bump:
Collie är lite åt rätt håll på första.. Hon är blandning av två raser
Andra är renras, men han ser ju inte direkt rastypisk ut:angel:

Om det är samma hund på bild 2 och 3?
så gisar jag på Malle korsning kanske Schäfer i.
Är det den som är renrasig, så tja möjligen en bruks malle, men öronen och uttrycket stämmer inte riktigt.
I:an vill jag ha till korthårs collie men det var tydligen fel, så något mer kanske förutom collien?

bruksmalle är han ja.. Öronen har jag inte tänkt på att skriva om.. tänk vad hemmablind man blir:o Han har haft blodöra på båda, därför ser dom så skumma ut..
Kul att höra gissningar på honom iom att han ju inte ser ett dugg ut som de flesta andra av samma ras:)

Eeehum.. vad är en malle? :angel::D

hahaha... det enda jag får upp på tungan när jag tänker "malle" är malteser.... ja, och det ser jag ju att han inte är... :rofl:

Eeehum.. vad är en malle? :angel::D

hahaha... det enda jag får upp på tungan när jag tänker "malle" är malteser.... ja, och det ser jag ju att han inte är... :rofl:

:rofl:
NEJ, Malteser är en liten vit dvärg hund inte det minsta lik en Belgisk vallhund Malinois även kallad Malle

Här får ni något att bita i ....:angel:
Blandras
sova.jpg

18a.jpg

schäfer/labrador?
Schäfer/howavart?

gahh tycker huvudet ser ut som en ras, men kan för mitt liv inte komma på vilken det är jag tänker på:p

Rätt på sätt och vis
Schäfer är det , och labrador också ...men det finns mera ...:angel:

Som sagt schäfer , labrador är rätt ingen howavart...huvudet kommer från en stoooor ras ....

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: hundtant
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 664
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring