Gimp, behöver HJÄLP!!!

Ämelie

Trådstartare
Är det någon som kan det programmet bra? Behöver hjälp med en del saker!
Har sökt på internet men hittar inte den hjälp jag söker och det jag hittat står på engelska och jag fattar bara hälften av vad som står :( Någon som vill hjälpa?

Har lyckas göra denna bild iaf :banana:
Namnls.bmp


:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Gimp, behöver HJÄLP!!!

Tja skriv vad du har problem med så kan man se om jag eller någon annan kan lösa det :)
 
Sv: Gimp, behöver HJÄLP!!!

För det första behöver jag hjälp med att klippa ut motiven på bilderna (ex. en häst), kan än så länge bara använda lassot ovh vill veta hur man gör det på ett enkalre sätt.
Sedan så skulle jag vilja veta hur man ta bort saker brån bakgrunden, tex ett staket eller likande...

:bow: :bow:
 
Sv: Gimp, behöver HJÄLP!!!

har varit inne på den sidan tidigare, men det står inte de jag vill ha hjälp :( har sökt på google men har inte hittat någon bra sida...
 
Sv: Gimp, behöver HJÄLP!!!

Det finns ett sätt att "klippa ur" en föremål.

Markera hela bilden. Skapa en ny men välj transparant bakgrund
Klistra in
Sedan använder du suddigummit att ta bort det du inte vill ha kvar.
 
Sv: Gimp, behöver HJÄLP!!!

Tack, provade det och det fungerade bättre! :D men nu har jag en ny fråga... hur gör man för att få hästen tex genomskinlig som en vattenstämpel ungefär?
 
Sv: Gimp, behöver HJÄLP!!!

Har redan kommit på det, satt uppe hela natten igår :p men tack, de du nämde tidigare hjälpte till att komma igång i hela "tänkandet" :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
912
Senast: soom
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 477
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
777
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp