Giltig uppsägning?

Känns som om man sitter mitt i en tromb.

Allt lugnt i lördags förmiddag och sedan brakade det loss när de insåg att jag skulle följa det skriftliga kontraktet. Och inte deras lite flytande *det blir sen någon gång när grävaren är klar*

Kan någon komma och säga att jag bara har en mardröm?
 
Känns som om man sitter mitt i en tromb.

Allt lugnt i lördags förmiddag och sedan brakade det loss när de insåg att jag skulle följa det skriftliga kontraktet. Och inte deras lite flytande *det blir sen någon gång när grävaren är klar*

Kan någon komma och säga att jag bara har en mardröm?
Har inget att tillägga om själva uppsägningen. Skickar bara en massa :heart

En riktigt jobbig situation det här :(
 
Är det för att kontraktet börjar gälla i oktober som de har så bråttom?

Hyran är även inbetald för oktober.

Citat ena syskonet när pappret överlämnades *du får väl stämma oss sen*

Jag har inte skrivit under några dokument, förutom hyreskontraktet.
I och med att du fått nyckel har de godkänt kontraktet
När jag blev blåst på mina 7000 så hävdade hyresvärden att han skulle ha resten av mina hyror men eftersom han inte gett mig nyckeln så var han körd och var tvungen att betala tillbaka.
Han dolde sig dock bakom en massa företage och var skyldig kronofogden en halv miljon så jag bet i dt sura äpplet där.
Men hyresgästföreningens jurist sa att just när man lämnat över nyckeln är kontraktet giltigt på ett ännu hårdare sätt än att inte lämna nyckel.
 
Ännu inget svar på SMS.
Men de vet nu att det omkring TS finns ett kontaktnät som inte går på enkla försök till att luras.
Jag hoppas nu att de skall lugna ner sig och följa de gängse spelregler som finns i samhället.
För egen del så har jag för mycket stolthet för att nedlåta mig till att använda fula tag.
Jag nöjer mig med att skramla med rättssystemet och det räcker.
 
Ännu inget svar på SMS.
Men de vet nu att det omkring TS finns ett kontaktnät som inte går på enkla försök till att luras.
Jag hoppas nu att de skall lugna ner sig och följa de gängse spelregler som finns i samhället.
Håller tummarna att ni kan lösa det nu.
Åtminstone så ts får lite tid på sig att hitta annat
 
Håller tummarna att ni kan lösa det nu.
Åtminstone så ts får lite tid på sig att hitta annat
Mot galningar och skurkar så hjälper det ju inte att ha rätt.
Det gör ont ändå.
Men jag hoppas att de är så pass civiliserade att de inser att det är en dålig idé att dra igång med en massa olagligheter.
Och att de har så pass mycket social status att de bryr sig om att vårda den.
 
En sak som slog mig är att när jag pratade med ena syskonet i helgen om att jag faktiskt kommer följa det skriftliga kontraktet så fick jag till svar *betala in hyran då också*
Hyran ska, enligt kontraktet, vara betald sista vardagen i månaden innan. Jag betalade in den igår morse/förmiddag.
 
En sak som slog mig är att när jag pratade med ena syskonet i helgen om att jag faktiskt kommer följa det skriftliga kontraktet så fick jag till svar *betala in hyran då också*
Syskonen kan vara osams.
Då så blir det besvärligt.
Jag har försökt att ringa igen, men då så var det upptaget.
Skall försöka igen.
 
Har nu prata med kronofogden och där finns det inget registrerat ärende. Blev kopplade till deras jurist som tyckte att det lät märkligt, för att säga upp med 48 timmars varsel går inte. Blev hänvisad till hyresnämnden som har telefontid 13-15.

Väntar även på att bli uppringd av polisen (24 minuters kö, iddades inte sitta så länge) för att få klarhet i vad som gäller och hur jag ska agera om de står här med låssmed för att byta låset på torsdag som syskonet sade.
 
Syskonen kan vara osams.

De är inte mer osams än att bådas namnteckningar står på uppsägningen som ena syskonet kom med igår. Vilket är identiskt (förutom namnteckningar) med texten i mailet jag fick av det andra syskonet.
Att det sedan kan vara så att den ena är mer drivande än den andra vet jag faktiskt inte.
Båda har varit väldigt trevliga innan uppsägningen damp ner...
 
..om de står här med låssmed för att byta låset på torsdag som syskonet sade.
Då så skall du ringa 112.
På riktigt.
Intrång i bostad och de byter lås.

Har du ordnat eget extralås ännu?
Om du låser med det så kommer de inte in och kan inte byta lås utan att göra inbrott.
Inbrott = straffbart, ja du kan lägga på resten själv.
 

Liknande trådar

Hemmet Nu vill jag bara ha hjälp att dubbelkolla med er som har bättre koll, så jag förstått rätt. Jag och sambon ska precis skriva under ett...
Svar
1
· Visningar
1 269
Senast: TinyWiny
·
M
Ekonomi & Juridik Hej! Vi har problem med våra Fd inhyrnader. När dom flyttade till oss påpekade vi att vi ej hade något elagrigat till hagen då...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 366
Senast: Lobelia
·
J
Hästmänniskan Jag behöver er hjälp med några frågor, snabba svar uppskattas!! Lite kort information: Har haft en hyresgäst i mitt stall sedan...
2
Svar
33
· Visningar
9 905
Senast: medkand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp