Gilldes träningstävlingen?

Sv: Gilldes träningstävlingen?

Det var verkligen ett helt sjukt pris! Generellt sett är ju avdelning B lägre, utdelas ju inte hederpriser särskilt ofta heller. (Om någonsin, jag har aldrig sett det.)

Det var ju smart! Att avd B är öppen för alla menar jag.
Det kan ju vara debut för en häst i tävlingssammanhang fast den är äldre än sex år, så då är det ju utmärkt att de får gå avd B.

Jag kom o tänka på en grej, när ponnyn är 6 år måste den ju ha 2 st nollor på den höjden den skall/vill starta avdA i, men om ponnyn har två nollor i LB som 5 åring, måste den nolla två LB igen som 6 åring då för att få starta avdA???:confused::d

Mja, när det gäller ponny står det bara att aktuell ryttare ska ha ridit den under de felfria rundorna. Inget om att det ska vara gjort samma år, som det är på häst. På häst behöver det ju däremot inte vara samma ryttare.

Är det samma anmälningsavgifter? dvs billigare att starta avd B?
Vi startade Nationella på Flyinge i Augusti och det kostade 200kr per klass i Avd B...Hutlöst! Men det kändes som att dom inte ville ha dit så många unghästar...

Rätt så hutlöst betalt faktiskt, tycker jag :crazy:

En miss i nuvarande TR är att det endast står att man ska ha nollat två avd b för att få starta avd a, inte något om vilken status det ska ha varit på tävlingen. Eftersom tävlingar registreras först från lokal så kan man alltså i princip starta avd a när man vill. Men det är ju inte det som är tanken. Kommer att vara ändrat i nya TR.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka