L
lotta2
Jag har en shettis på 18 år som är världens lugnaste coolaste. Jag kör henne, longerar ( men inte så mycket varje gång ) och barn rider henne. Hon gör aldrig några dumheter, hittar inte på bus och är aldrig rädd för något. I dag när jag longerade henne så funkade det inte alls. Hönorna gick runt omkring, en bit i från. Men det är hon van vid och brukar inte reagera. I dag stirrade hon upp sig för allt, ibland rusade hon runt utan att jag fick kontakt med henne. Det var bara vissa korta stunder det gick bra. Så till slut gav jag upp. Vad kan detta bero på tror ni?? Hon har aldrig betett sig så här innan. Eller var det bara en dålig dag kanske. Hon haltar inte, äter som vanligt, dricker. Ja annars är allt runt omkring henne som det brukar vara. När hon kom in i boxen igen så blev hon lugn, äter som vanligt när jag gjort iordning henne. Kan tillägga att när jag ledde upp henne till stallet igen så gick det några hönor på uppfarten, det brukar hon inte bry sig om, men hon tog ett skutt, frustade och höll på hela tiden. Några råd???