Getingstick kan bli illa.

bananabambi

Trådstartare
Inte visste jag att hundar kan bli så dåliga av geting/bistick. Eller kanske inte själva sticket för dagen, för tjejen min blev bättre av kortisontabletter.

Men fem dagar senare fick hon en enorm varböld, som sprack. Narkos, drän, antibiotika och krage blev följden av ett oskyldigt geting/bistick.

:cry:

Sv: Getingstick kan bli illa.

lilla tussen... Hoppas det blir bättre nu. Det är otäckt med getingstick, min lilltjej fick ett straxt vid ögat, men det gick bra, åkte till vetrinären och kollade så det inte blivit skador på ögat, men allt var okej.

Sv: Getingstick kan bli illa.

Ja, i dagarna är det de sista smärtstillande tabletterna som går, sedan kan vi nog räkna henne som återställd. Vi har tagit bort dränaget och stygnen nu, och såret ser fint ut.

Sjutton var vidrigt det var när bölden sprack :eek: Jag hade redan under kvällen ringt jourvet. för att se vad vi kunde göra, hon var febrig och svullen och bölden var så stor, men de tyckte inte det var så akut, det räckte med att vänta tills morgondagen med besök. Så sprack ju bölden på natten när hon kliade sig. Och gudars vad det stank *spy*. Men hon fick komma in direkt på morgonen, tack och lov.

Sticket skedde på en utställning, det var hennes uppfödare som tog med henne dit, och vi var inte med. Det enda vi fick veta när de kom hem var att hon blivit stucken och fått kortison, men inget mer. Visste inte att det kunde bli så här.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 721
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 886
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 746
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 027
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka