Getingar och bebisar

Mynta2

Trådstartare
I dag skulle jag springa in på apoteket fram å tillbaka. Sambon väntade utanför med dottern i vagnen. När jag står där inne hör jag någon ropa mitt namn högt och tydligt, in springer sambon med en gråtandes dotter...och han säger att en geting stack henne i ögonlocket ! Jag ser tydligt gadden stick ut från ögonlocket. Jamen höjden av otur. Sambon skulle enbart lyfta på nätet på vagnen för att göra något..och in flög en geting på 3 röda :(

Inne på apoteket sa jag åt personalen att hämta en pincett. Nej vi har inga sånna sa dom :eek:...till slut sa en ur personalen, Jag hämtar en ute i butiken och öppnar. Ja, tack för det !

Sen såg hon ut som Rocky...stackars liten. Men skrattade gott och kröp som tusan efter en halvtimme. Då var allt glömt. enligt sjukvårdsupplysningen så kunde inte barn få allergisk reaktion första gången dom blev stucken...det lät ju bra. Vi skulle bara hålla koll på om det svällde ännu mera, villket det inte gjort.

Fan vad getingar det verkar vara i år. Jag blev stucken i armen i förrgår....det kliar :(

Sv: Getingar och bebisar

Min lilla fick ett stick på foten i lördags :cry: jäklar vad hon skrek stackarn!
Det var svullet på kvällen, men dagen efter var det bara e prick kvar...

Sebbe blev stucken på halsen igår, hans första stick någonsin. Det blev väldigt rött, och han klagade över hur ont han hade i rätt många timmar. Men idag syns bara en liten prick, och han reagerade inte när jag tittade på det imorse..

Bara att hoppas att dom inte blir allergiska nu.

--- fick sitt första stick i går(jag blev stucken rakt på magen!:D)

Huva!

Jag trampade barfota rätt i ett getingbo och fick 10-12 stick häromdan. :(

Det kryllar av getingar i år! :mad:

Huva!

Jag trampade barfota rätt i ett getingbo och fick 10-12 stick häromdan. :(

Det kryllar av getingar i år! :mad:

Jag trampade också i ett getingbo när jag var 7 år, första gången jag blev getingstucken och det gav mig ungefär 15 stick. Snacka om att det gav mig rädslor, förmodligen för resten av livet. Nu har jag ändå lugnat ner mig men är rädd och äcklad av getingar. Förut fick jag panik och började hyperventilera när det kom en geting.

Det är otäckt mycket getingar, vi har slutat att ta med fika till badstranden och vi tar bara med vatten.

Det värsta är att dom är så slöa så det är svårt att vifta bort dom. Dom kryper bara omkring, en stack mig utan att jag ens klämde den.

*KL*

Nu funkar det nog inte på bebisögon men: se till att ha vanliga värktabletter med acetylsalicylsyra hemma. Helst treo som bubblar bra (eller magnecyl brus).

Häll några droppar vatten på tabletten, lägg mot sticket och låt det bubbla där. Hjälper mot smärtan.

Ett husmorstips är att ta stora grodblad, mosa sönder det och gnugga det mot getingsticket.
Det hjälper!
Min farmor är allgerisk och kan dö av ett stick och detta har hjälpt henne flera gånger!
Lätt och enkelt ifall man inte kan ta sig till något sjukhus/apotek/whatever.

"Väntar" på första sticket...:crazy: Ddet lär ju komma när som helst.
Det är sjukt mycket getingar och slöa är de också de små rackarna :grin:

Liknande trådar

Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 519
Senast: Zaria
·
S
Övr. Katt Igår (fredag) var jag och skulle lämna min dotter på dagis på dagen innan jag skulle jobba kl var då ca 14,00... såg ett par ungar ute...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: tindra
·
L
Hästvård Jag har haft den "nya" hästen med min valack nu 1 vecka och det har funkat så bra...förutom att dom har tagit av sig täckena och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 831
Senast: Miss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar