Get, knölar på halsen?

gul_zebra

Trådstartare
Fattar mig kort - vad är det för knölar getter har på halsen?

getknl.jpg

Sv: Get, knölar på halsen?

Och är bara såååå gulligt..
Och mystiskt för ingen vet exakt varför de är där...

Det är ärftligt vad jag vet

eller inte för jag hade en get och en bock där det inte fanns några pinglor och dem fick bara killingar med opinglor. Sedan hade jag en get som hade det men hennes killingar har aldrig fått det.
I så fall beror det nog på om det är dominanta gener eller inte. Men jag har iaf. inte kunnat se ett samband på mina dvärgar, som f.ö oftast inte ha pinglor, så de var nog inkorsade med annat :confused:..

lite knapprån

Min ena get (dom är tvillingar, eller vad det heter på getspråk :D) har pinglor, men inte den andra... Så det är väl väldigt olika :).

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Hellhound
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 480
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
626
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar