German line kandaret

Sv: German line kandaret

ja det går bra. men obs obs, det har väldigt korta sidostycken!

Korta - menar du då att det kan hända att kandaret kan kommas att bli för litet? Beställde storlek full och hästen har normalstort huvud, kanske lite mindre dock. Han kunde ha mitt cob träns iaf men det kan de flesta hästar i full storlek ha.

ja. nu är min visserligen en reslig kille, men han brukar kunne ha full utan problem. men på GL kandaret var dom flera cm för korta. nosgrimman hade jag på innersta hålet, likaså käkremmen, så det är inte litet överlag heller..

så ja det är konstigt!

men är hästen liten så funkar det nog.

ja. nu är min visserligen en reslig kille, men han brukar kunne ha full utan problem. men på GL kandaret var dom flera cm för korta. nosgrimman hade jag på innersta hålet, likaså käkremmen, så det är inte litet överlag heller..

så ja det är konstigt!

men är hästen liten så funkar det nog.

Låter konstigt, lite som att det kan vara fel i storleken någonstans? Jag får se då mitt kommer hur det sitter

Mitt var bra i sidstycken mm (annnars är full ofta stort) men nosgrimman fick jag göra fler hål i. Litet huvud.

Jag satte mitt i nånstans på sidstyckena, inte sista hålet som det brukar vara på full storlek.

Hoppas det passar, man får smörja ett par gånger så är det jättefint.

låter skitskumt ju. :crazy:
om inte din häst har ovanligt bred nos?? :p

eller så är dom TVÅ jag haft felgjorda. :(

Alltså nosgrimman var alldeles för STOR:p Flera hål för den hängde lös på sista:cool:

Beställde kandaret från hastshopen.se men fick meddelat att hansbo har slut på svart/vit i storlek full. vad gör jag nu då? :confused:

Det svart vita German Line kandaret har tydligen slutat att tillverkas! Beställde ett i en affär här i skåne och de ringde efter några dagar och sa detta. Så jag skulle inte få något kandar, men så ringde de i torsdags och berättade att det hade letat upp ett till mig :) = Lycklig Lancet!

Förstår inte varför de har slutat att tillverka det.. men men, synd iaf

Ts: Stübben har vitfodrade!

Såg nu att du hade prisgräns på det. Det ända jag vet som är billigt mer är Jacson

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 127
Senast: Otherside
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025