S
silla
Är det en myt att kvinnor som rider har svåra förlossningar? Bör man sluta rida när man är gravid, pga det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja det är en myt. Min syster och jag som båda ridit sedan 4-års åldern har båda haft lätta förlossningar.
Mitt första barn föddes 2 timmar efter vattenavgång och etablerade värkar. Systers första 4 timmar efter igångsättning.
Jag var nervös över detta men ala barnmorskor sa helt överens att det bara är en myt. Tvärtom så är det bra at ha muskler där nere när man ska krysta, hästtjejer brukar krysta bättre än andra sa de.
Jag red allt från två till fem hästar om dagen fram till v 31, och hade en väldigt jobbig förlossning, men jag tror faktiskt inte att det berodde på ridningen.
Nä, det är ingen myt. I min journal skrevs det in att jag hade ridit i 24 år och hade en mycket kraftig bäckenbottenmuskulatur. Det var ett rent helvete att pressa ut barnet genom denna. Men det kanske beror på hur länge man har ridit och hur gammal man är vid förlossningen.
Jag var nervös över detta men ala barnmorskor sa helt överens att det bara är en myt. Tvärtom så är det bra at ha muskler där nere när man ska krysta, hästtjejer brukar krysta bättre än andra sa de.
Jag red allt från två till fem hästar om dagen fram till v 31, och hade en väldigt jobbig förlossning, men jag tror faktiskt inte att det berodde på ridningen.