Genuspedagogik och pepparkaksgummor med XY-kromosom

Pallas

Trådstartare
Hittills har vi varit väldigt nöjda med våra barns vistelse på förskolan och dess pedagogik vad gäller genusvetenskap. Dock inträffade något i torsdags som jag noterade och undrade över, och som jag skulle vilja ha er analys av (ska givetvis fråga på förskolan också).

Jag råkade köpa pepparkaksgummedräkter till mina söners luciafirande på förskolan. När jag såg bilderna som min man tagit såg jag att pepparkaksklänningarna var nedpulade i strumpbyxorna på båda pojkarna. Våra barn vill normalt inte ha något nedstoppat, så jag ställer mig undrande till att de själva valt att ha det så. Kan det ha varit något slags försök att rätta dem in i könsnormen?

Och nej, jag överreagerar inte, jag reagerar.
 
Sv: Genuspedagogik och pepparkaksgummor med XY-kromosom

Klär din man sig i kvinnokläder?
 
Senast ändrad:
Sv: Genuspedagogik och pepparkaksgummor med XY-kromosom

Jag kan inte tycka att det var så konstigt att personalen gjorde så. och ja, jag tror att de förmodligen ville "pojka till" dressen lite.

Kanske blev pojkarna tillfrågade innan?

Jag hade nog nämt det, vid lämning på dagis, att dressen var pepparkakagumma, men om pojkarna själv vill ha klänningen utsläppt så ska de få det. Så blir det inga misstag.
 
Sv: Genuspedagogik och pepparkaksgummor med XY-kromosom

Fråga personalen! Oavsett vad svaret blir kan det bli starten på ett intressant samtal om ni håller en bra samtalston.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag behöver ventilera det senaste som hänt på/med sonens förkola...ursäkta om det blir långt. I onsdags em beslöt vi att låta sonen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 951
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp