Gentle Star

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare tizzla
  • Startdatum Startdatum
T

tizzla

Hur blir dom , avkommorna efter Gentle Star?
Ngn som har lite erfarenhet om dom kanske?:D

Sv: Gentle Star

sådär, men han har ju lämnat bra faktiskt, också en hingst man "glömmer" bort...hingstarna o valackerna går väl bäst men så har han ju en kanonmärr i Riva del Sole...

Problemet med hans avkommor är ju att en har svårt att trava, Gentle själv gick ju ganska hårt nertyngd för att hålla sig i trav, men tragglar man nog länge så funkar nog det också tillsut :D

Jag betäckte med honom 2004, efter att ha tittat på 5-10 avkommor till honom och konstaterat att allihop :eek: var olika hästtyper så kom jag fram till en alldeles egen slutsats att ungarna av någon anledning präglas mer av stona än efter honom.

Ju fler avkommor jag sett, ju mer fast blir min teori.

Min är nu två år och en riktig naturtravare. Han har bättre hals och rygg än sin mamma men annars är han henne upp i dagen förutom ansiktsform och färg.

Jag har hört från flera andra att hans avkommor är trevliga att ha att göra med, en del är sena och en del är tidiga. Även det är en grej som stödjer min teori...

Läcker.... Vi väntar en Gentlt Starare 29 maj, hoppas vi får en likadan...

hqan är så läcker :love:

Jag hade en fd granne som hade en märr också som ser precis ut som din ( Lady Kicker ? ) Hon gick sönder innan hon vart ordentligt inkörd, men det gjorde nästan alla hans hästar ( utfodring ? )

Jag är så glad över att han har så mycket av sin mamma, otroligt nog har han ärvt ner sättet att sakta ner till skritt och gör samma min med mulen när han blir enveten. :crazy: (Nog om min :o )

Jag har sista månaden träffat ett par treåringar efter GS också, alla valacker men inte pga humöret. Två av dessa gick premie som tvååringar och jag tror att den ena gjorde nån start.

GS har ju lämnat riktigt bra avkommor med rätt ordinära ston och det tycker jag är intressant. :idea:

Vi har en 5 åring valack efter Gentle Star och han ser inte mycket ut för värden men i fjol så vann han faktist 5 raka plus en v75 seger:P Men han får gå rejält nertyngd, kort check, boots m.m.. Annars fladdrar han bara åt alla möjliga håll...
Gill Star blev ju månadesn häst nu på axvalla:)

Ja, och båda två är riktiga topphästar. En inte så lättimponerad kusk sa några väldigt smikrande saker om den mörke... :D

Jag kommer inte ihåg, men jag har för mig det. Antingen han eller Gentle Son, de visades ju samma år.

Trava kan han för det... :D

I kväll, efter Olympiatravet, är jag lite extraglad att "vår" Damell är dräktig med Gentle Star......

Har haft en egen uppfödning efter Gentle Star , fick tyvärr ta bort henne i ons .
Blev 4 år gammal , inte ett dugg lika pappa mer än till färgen. Var exakt kopia av mor sin , samma stora kropp 165cm grov modell, samma jäkla temprament.
Allt har gått jättelätt hela tiden med inkörning osv. Verkade riktigt lovande inför premieloppet, veckan innan premieloppet blev hon dock allvarligt sparkad på bakknäet av sin hagkompis. Har hållits i 2 år med och få henne bra men det gick tyvärr inte. Tyvärr blev hon inte tillräckligt bra ens för att ta föl.

Har träffat ett gäng andra G.S också , de har alla haft utmärkt temprament och varit mer lik pappa .
SKulle kunna tänka mig att betäcka mitt andra sto med G.S då jag gilalr han skarpt.

KL

Vi har en efter han som tyvärr skadades som unghäst och aldrig kom igång med travet. Har perfekta kroppen och enorm vilja! Precis som många andra skrivit är hon väldigt lik sin mamma i sättet. Funderar dock på att betäcka henne nu.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
2 200
Senast: Mirtai
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix