Generösa dagen!

Lilljessicah

Trådstartare
Efter alla tråkiga besked jag fått om mina hundar denna veckan så tyckte min vän att det var dags att torka tårarna och hög tid för att muntra upp oss lite.:love:

Vi fick bla, smaskigt smågodis, pressade tuggben, märgben, tuggknutar, tuggskor, rundsydda halsband, 2 och 3 radiga kedjor, pipleksaker, apportbock, och mycket mer.

Hundarna lyste upp och jag tror att vi alla blev på 10ggr bättre humör! :laugh:

1 minut sedan..

Sv: Generösa dagen!

shopping de luxe och hundarna ser mycket nöja ut :). vad är det för tråkiga besked?

ps loke undrar om han är bjuden på kalaset?

I måndags märkte jag hälta hos båda hundarna.

Kort skrivet så har Ginger spondylos i hela ryggen med bryggor och hela kittet som han nu har börjat få rejält ont av, och Kitties korsband spökar + att hon vinklat om ett ben helt plötsligt, förmodligen pga patellan.

Så nu på måndag ska dem röntgas båda två för att se i vilken utsträckning det handlar om.

Det tog verkligen hårt på mig, det är alltid jobbigt om ens hund blir dålig, och nu kom smällen av båda två på samma dag.:cry:

( lite komiskt i allt detta är dock att jag hoppar på kryckor så vi är 3st halta på höger ben )

Men jag är dock inte egoistisk när det gäller den här biten.

Jag tänker aldrig ta ifrån dem något.
De får fortsätta med söket, agilityn, lydnaden och allt bus tills den dagen det inte går mer. Då är det dags att vandra vidare.
Hellre 1-2år där dom får leva livet fullt ut som innan och göra allt dom älskar, än 5-6 år på korta koppelpromenader.

Det är inget liv.

Men det känns så jäkla tungt..:(

Senast ändrad:

Jäkla skit vad livet är förbannat orättvist ibland.

Du vet vart jag finns, bara att ringa!!!

KRAM

usch, det där lät inte roligt alls :(. men du tänker helt rätt. det är inget värdigt hundliv att inte få jobba. ska hålla tummar och tassar för att det är något som går att åtgärda och att du inte blir ruinerad!

Tack för omtanken.

Korsbandet går att "byta ut" till nylon, och patellan går att testa operera om vi kommer till den punkten.

( Vill inte ens tänka tanken :( )

Däremot spondylosen.. den får jag fortsätta behandla med laser, akupunktur och köra på med BOT täcket och hoppas på att han inte blir sämre.

Vad tråkigt att höra om dina hundar. Håller tummarna för att de blir bra och kan leva ett gott och lååångt liv.

Hoppas verkligen med hela mitt hjärta att allt löser sig för er skull :(

Men jag är dock inte egoistisk när det gäller den här biten.

Jag tänker aldrig ta ifrån dem något.
De får fortsätta med söket, agilityn, lydnaden och allt bus tills den dagen det inte går mer. Då är det dags att vandra vidare.
Hellre 1-2år där dom får leva livet fullt ut som innan och göra allt dom älskar, än 5-6 år på korta koppelpromenader.

Det är inget liv.

Men det känns så jäkla tungt..:(

Det är så skönt att läsa om dessa hundägare som verkligen tänker på hundens bästa före sitt eget!

Har sagt så om min hund,hon har D på sina höfter(har börjat spöka sista veckorna),vet.besök i veckan som kommer för koll!,och när den dagen kommer(när den nu kommer,ingen som vet nu) hon inte kan följa med på ridturer/skogspromenader,då får hon vandra vidare!
För vad är det för liv att ligga på golvet och vänta på mig medan jag är på en ridtur/stallet/skogen? För dt är det hon verkligen älskar,att följa med till stallet!Tog henne som omplacering vid 4,5 års ålder,så hon får livets glada dagar här efter att ej haft det så bra tidigare!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka