Elina8
Trådstartare
Min häst har fått väldigt geggiga ögon, det började när han började gå ihop med en annan häst som hade lite geggiga ögon. Men nu har det blivit värre, på båda.
Det är stora klumpar i ögonvrån och vissa dagar när jag kommer (alltså när han inte blivit tvättad på ett dygn) så är det gult gegget.
Kan det vara ögoninflamation?
Han verkar inte ha ont av det alls, är inte svullen, utan det är bara geggigt.
Vad kan man göra åt det? Har tvättat med vanlig koksaltlösning, men det har inte hjälpt så mycket. Det blir ju rent just då och håller sig ganska bra ett par timmar, men nästa dag är det samma sak.
Några förslag?
(Jag ska ringa vet om det inte blivit bättre nästa vecka, har pratat med dem innan och de sa koksalt)
Det är stora klumpar i ögonvrån och vissa dagar när jag kommer (alltså när han inte blivit tvättad på ett dygn) så är det gult gegget.
Kan det vara ögoninflamation?
Han verkar inte ha ont av det alls, är inte svullen, utan det är bara geggigt.
Vad kan man göra åt det? Har tvättat med vanlig koksaltlösning, men det har inte hjälpt så mycket. Det blir ju rent just då och håller sig ganska bra ett par timmar, men nästa dag är det samma sak.
Några förslag?
(Jag ska ringa vet om det inte blivit bättre nästa vecka, har pratat med dem innan och de sa koksalt)